на головну

                     
                       
                     
                     
                             
 

 

 

Ізяславська

райдержадміністрація

 

               30300, Хмельницька обл.,

             Ізяславський р-н., м.Ізяслав,

                вул.Незалежності, буд. 2

 

тел/факс: (03852) 4-20-61

e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua

 

Заходи,

які заплановано

провести в

Ізяславському районі

протягом тижня

 

    

 

 

 

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода в Ізяславі

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Інформація про працю

 

 

 

 

З 01 жовтня набуває чинності система інформування роботодавцями про здійснення виплат застрахованим особам

 

Правлінням Фонду соціального страхування України затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві. Відповідна постанова набуває чинності з 01 жовтня 2018 року та, зокрема, впроваджує систему оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат співробітникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції Фонду повідомлення.

Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення. Строк надсилання повідомлення – упродовж місяця з дня проведення виплат.

«Головна мета нововведення – зменшити ризик затримок при виплатах за лікарняними листками. Документ розробили фахівці департаменту страхових виплат та матзабезпечення виконавчої дирекції ФССУ під керівництвом в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова та директора департаменту Світлани Зарубіної – це була довготривала робота і професійний підхід, тому в результаті напрацьовано документ, який дозволить збільшити наш контроль за дотриманням роботодавцями прав застрахованих осіб. І одночасно допомогти роботодавцям завдяки заміні перевірок використання коштів Фонду на попередній контроль і упередження помилок. Тобто знизити для них ризик накладення штрафів. А в подальшому також зменшити навантаження шляхом спрощення звітності – наприклад, працюємо над вилученням звіту Ф-4 про використання коштів Фонду», – зазначив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

За новим порядком робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватимуть перевірку інформації, наведеної в ній, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.

Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами та фінансування для здійснення виплати застрахованій особи здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями упродовж 10 робочих днів після надходження заяви-розрахунку від роботодавця.

Відповідно до частини другої статті 32 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», допомога по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах виплачується застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

Крім того з 01 жовтня 2018 року також почне діяти нова форма заяви-розрахунку. Зокрема, вона може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

31.07.2018 р.

За матеріалами сайту Фонду соціального страхування України http://www.fssu.gov.ua/

 

 

 

До Дня охорони праці в Україні

 

«ЗАХИЩЕНЕ І ЗДОРОВЕ ПОКОЛІННЯ»

 

Щороку у Всесвітній день охорони праці, 28 квітня, згідно з Указом Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 в Україні відзначають День охорони праці.

Цього року девіз Всесвітнього дня охорони праці «Захищене і здорове покоління» збігається із завданнями й метою Всесвітнього дня боротьби із дитячою працею, який відзначають 12 червня.

У 2017 році Уряд України у Національній доповіді «Цілі сталого розвитку: Україна» визначив показники для досягнення Цілей сталого розвитку до 2030 року з урахуванням глобальних орієнтирів і принципів та суспільної думки щодо майбутнього країни. Одна із цілей - гідна праця та економічне зростання - спрямована на забезпечення гідних і безпечних умов праці для всіх працівників.

 

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

Для досягнення поставлених цілей в інтересах молодого покоління працівників потрібен узгоджений комплексний підхід до викорінення дитячої праці та популяризації культури безпеки і гігієни праці.

За даними Міжнародної організації праці, у світі 541 мільйон молодих працівників віком 15­24 років, зокрема 37 мільйонів дітей, працюють у шкідливих умовах. А це понад 15% робочої сили. Серед молоді рівень травматизму на роботі на 40% вищий, ніж серед працівників старше 24 років.

В Україні працює майже кожен третій віком від 15 до 24 років, що становить понад 1 мільйон наших громадян. Ураховуючи, що в країні триває активна фаза всебічного реформування економіки, наше завдання - зберегти молоде покоління як безцінний потенціал для майбутнього становлення ефективної і сильної держави. Реформи освіти та охорони здоров’я, децентралізація влади, розв’язання економічних проблем мають забезпечити гідні умови праці для молодих працівників.

Особливу роль у цьому процесі відведено школам і закладам вищої освіти - саме тут з дітьми і молоддю мають проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу та навчання, спрямовані на формування культури охорони праці майбутніх працівників.

Правове поле та умови виробництва повинні розвиватися насамперед з урахуванням інтересів молоді, забезпечуючи захист від небезпек і збереження здоров’я майбутнього трудового потенціалу країни.

В Україні інтереси молодих працівників до 18 років достатньою мірою захищені нормами законодавства (не дозволено прийом на роботу осіб до 16 років, установлено скорочений робочий тиждень, заборонено працювати вночі та в позаурочний час тощо). Але відповідного захисту потребує і молодь до 24 років, яка ще не має належних навичок та достатнього досвіду, не досягла фізичної і психологічної зрілості.

Загалом недобросовісні роботодавці намагаються приховувати дитячу працю на власних підприємствах, адже це зобов’язує їх нести юридичну відповідальність за неповнолітніх.

Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці від 17.06.1999 № 182 «Про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці», ратифікованої Україною (Закон від 05.10.2000 № 2022-Ш), кожна держава має терміново вживати відповідних заходів.

За результатами державного нагляду, спрямованого на запобігання економічній експлуатації молоді, зокрема дітей, виконанню робіт, небезпечних для їхнього життя і здоров’я, установлено, що 65% перевірених підприємств, де використовують працю неповнолітніх, порушують права дітей.

Найбільше дитячу працю використовують у сфері послуг (58%), промисловості (20%), сільському господарстві (22%). Причинами залучення дітей до роботи у зазначених галузях є низькі вимоги до якості робочої сили, значні потреби у використанні ручної праці, необізнаність дітей зі своїми правами (оплата праці, відпочинок тощо).

Зазвичай молоді працівники не повідомляють про випадки порушення щодо них законодавства про працю та охорону праці, оскільки не бачать альтернативи і тому зацікавлені у збереженні своїх робочих місць.

Отже, потрібно діяти на випередження - за активної участі представників профспілок і громадськості проводити серед молоді та роботодавців інформаційно-консультативну та навчальну роботу щодо підвищення правової обізнаності.

Одним із суспільно значущих проектів, спрямованих на популяризацію серед молодого покоління культури безпеки праці, є щорічний Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей», який проходить за сприяння Державної служби України з питань праці. За результатами минулого року в конкурсі взяли участь понад 250 тисяч дітей, які разом з їхніми батьками і вчителями були залучені до процесу формування відповідального ставлення до безпеки праці.

Тільки спільними зусиллями і завдяки комплексному підходу можна забезпечити організацію належних умов праці молодих працівників, що сприятиме зменшенню випадків виїзду працездатної молоді в інші країни з метою пошуку гідної роботи.

Збереження здоров’я молодого покоління позитивно впливатиме на розвиток національної економіки. Відомо, що витрати, які несе держава через виробничі травми та професійні захворювання молоді, у майбутньому стають значно більшими, ніж стосовно дорослих працівників. Адже виробнича травма, яку молода людина отримує на початку свого трудового життя, може призвести до довгострокових порушень її здоров’я, через що вона не зможе бути активним членом суспільства та не скористається набутими під час навчання знаннями.

Доволі часто молоді працівники приймають не досить обдумані рішення, пов’язані з ризиками, та не усвідомлюють, що їхня необачність на роботі може спричинити небезпеку не тільки для їхнього життя, але й для життя і здоров’я тих, хто їх оточує.

У середовищі молодих працівників виробничі ризики значно вищі через особливості їхнього способу життя. Стреси, пов’язані із зовнішніми чинниками, також можуть призводити до виникнення небезпечних ситуацій на роботі.

Закликаємо всі заінтересовані сторони сприяти організації гідних і безпечних умов праці для молодих працівників, долучатися до роботи з формування культури безпеки та гігієни праці.

27.04.2018 р.

За матеріалами Організаційного комітету з підготовки та проведення

у 2018 році заходів з нагоди Дня охорони праці в Україні

 

 

 

 

Виплати потерпілим на виробництві підвищено

 

Фонд соціального страхування України реалізує право працюючої людини на соціальний захист, проводить послідовну роботу щодо підвищення ефективності системи загальнообов’язкового державного соціального страхування, створюючи всі необхідні умови для справедливого забезпечення страховими виплатами. Передусім, йдеться про зростання щомісячних страхових виплат для потерпілих на виробництві та членів їх сімей.

Нагадаємо, що з 01 січня 2018 року було проведено осучаснення страхових виплат для потерпілих, які перебували на обліку у 2008-2011 роках. По Шепетівському відділенню сума виплат збільшилась для 295 осіб. Розрахунок щомісячних страхових виплат здійснено зі збільшеного розміру заробітної плати – 3200 грн, з урахуванням відсотка втрати працездатності.

Перерахування здійснювалось на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1053 «Про перерахування розміру страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та членам їх сімей».

З 01 березня 2018 року Фондом соціального страхування України здійснено черговий перерахунок страхових виплат усім потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також членам їх сімей. Коефіцієнт перерахунку щомісячних виплат встановлено на рівні 1,2.

Збільшений розмір страхових виплат потерпілі на виробництві (члени їх сімей) уже отримали на початку квітня, а це 340 осіб. Середній розмір підвищення по Шепетівському відділенню склав 347,1 гривень. Загалом, для здійснення перерахунків страхових виплат бюджет Шепетівського відділення потребує додаткового збільшення на 118,0 тис. грн щомісяця. На січень-квітень 2018 року загальна сума витрат (з урахуванням перерахунків), необхідна на виплату щомісячних допомог потерпілим та членам їх сімей, по місту Шепетівка, Шепетівському та Ізяславському районах складає 2,5 млн гривень.

Середній розмір страхової виплати після осучаснення по Шепетівському відділенню становить 2019,7 гривень. А коливається він від 452,7 до 10596,8 грн – для утриманців та від 325,9 до 9146,3 грн – для потерпілих на виробництві залежно від відсотка втрати працездатності та розміру заробітку.

Фонд соціального страхування України активно впроваджує інноваційні зміни у сфері соціального страхування, спрямовані на поліпшення соціального захисту громадян та задоволення потреб кожної застрахованої особи, всіх потерпілих на виробництві та членів їх сімей.

26.04.2018 р.

За матеріалами Шепетівського відділення управління виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області

 

 

 

Законність дій Управління Держпраці вкотре підтверджена судом: підприємець сплатить майже 300 тис. грн. за нелегалів

 

За матеріалами документальної позапланової виїзної перевірки Головного управління  ДФС у Хмельницькій області встановлено факт використання фізичною-особою підприємцем працю трьох офіційно неоформлених працівників (двох продавців та одного бармена).

На підставі даної перевірки керівництвом Управління Держпраці винесено постанову про накладення штрафу на ФОП у розмірі 288 тисяч гривень. Законність та обґрунтованість підтверджено Хмельницьким окружним адміністративним судом.

Проте ФОП оскаржив рішення суду першої інстанції.

Вінницький апеляційний адміністративний суд апеляційну скаргу залишив без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду – без змін.

Держпраці вкотре наголошує, що відповідно до ч. 5 ст. 50 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI роботодавцям заборонено застосовувати працю громадян без належного оформлення трудових відносин, учиняти дії, спрямовані на приховування трудових відносин. За підміну трудових відносин цивільними, а саме використання праці працівника без укладання з ним трудового договору (контракту) відповідно до статті 265 КЗпП України за кожного неоформленого працівника передбачений штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати.

07.02.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

 

Управління Держпраці: роботодавцю варто пам’ятати, що порушення трудового законодавства тягне за собою накладення чи малих фінансових санкцій

 

Трудові відносини роботодавця із працівником розпочинаються із укладання трудового договору, який оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

За порушення трудового законодавства юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть фінансову відповідальність у таких розмірах:

1.30 мінімальних зарплат, за кожного працівника, це 111 690 грн. (якщо мінімальна зарплата 3723 грн.) за наступні порушення:

– фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору

– оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час

– виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску;

2.10 мінімальних зарплат, за кожного працівника, це 37 230 грн. (якщо мінімальна зарплата 3 723 грн.) за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці);

3.3 мінімальні зарплати, – це 11 169 грн. (якщо мінімальна зарплата 3 723 грн.) за такі види порушень:

– порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі.

4.10 мінімальних зарплат, за кожного працівника, це 37 230 грн.  (якщо мінімальна зарплата 3 723 грн.) за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

5.1 мінімальна зарплата (3 723 грн.) за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище.

Підприємству треба приділити дуже велику увагу щодо правильного оформлення наказів про прийняття працівників на роботу, оскільки за можливе визнання недійсного наказу підприємству загрожує штраф у 111 690 грн.

Якщо наказ оформлений правильно, але підприємство несвоєчасно повідомило фіскальну службу про прийняття працівника на роботу, то таке порушення коштуватиме підприємству 3 723 грн.

Фінансові штрафи в області мають право накладати начальник Управління Держпраці та його заступники, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та їх заступниками на підставі винесених постанов у ході планової чи позапланової перевірки роботодавця. Виконання цих постанов покладається на Державну виконавчу службу. Інспектори праці позбавлені таких повноважень, а лише оформляють акти перевірки з описом порушень трудового законодавства.

Крім того, статтею 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення України передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8 500 грн. до 17 000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

Отже, фактичний допуск одного працівника до роботи без трудового договору (без наказу) може коштувати 128690 грн. (111 690 грн.+ 17 000 грн.) + виплата такому працівникові заробітної плати у розмірі не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності у регіоні у відповідному періоді.

Не направлення повідомлення до фіскальної служби про прийняття працівника на роботу (або несвоєчасне направлення) коштує 3723 грн. фінансового штрафу і до 1 700 грн. адміністративного штрафу.

Повідомляємо, що консультації з питань застосування законодавства про працю можна отримати у Громадській приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги Управління Держпраці у Хмельницькій області за адресою м.Хмельницький, вул. Кам’янецька, 74, або по телефону (0382) 65-64-48.

31.01.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

Безпека праці

 

Актуальність проблем, пов'язаних з безпекою праці набуває все більшої державної ваги. Пріоритет життя і здоров'я працівника відносно результатів виробничої діяльності записаний як один із принципів державної політики у сфері охорони праці. У ст. 43 Конституції України та ст. 6 Закону України «Про охорону праці» закріплено право громадян на належні, безпечні і здорові умови праці та охорону праці під час виконання ними робіт.

Несприятливі умови праці на підприємствах міста і району в основному обумовлені старінням основних фондів, їх невідповідністю санітарно-гігієнічним нормам, невикористанням або відсутністю засобів індивідуального захисту. На деяких підприємствах приділяється недостатня увага за додержанням вимог чинного законодавства про охорону праці та технологічної дисципліни, скорочують кошти на фінансування охорони праці, використовують шкідливі речовини та технологічне обладнання без належної сертифікації та гігієнічної експертизи.

Так протягом 2017 року до відділення надійшло 16 повідомлень про нещасні випадки на виробництві, в т.ч. 4 випадки по м.Ізяслав та Ізяславському районі, за результатами розслідування яких по 12 випадках складено акт форми Н-1. Як показує аналіз виробничого травматизму, основними причинами нещасних випадків є конструктивні недоліки, недосконалість, недостатня надійність засобів виробництва, допуск до робіт підвищеної небезпеки працівників, які не пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці в установленому порядку, невиконання вимог інструкцій з охорони праці, невиконання посадових обов'язків, відсутність, або неякісне проведення медичного огляду, порушення вимог безпеки під час експлуатації обладнання, порушення правил безпеки руху.

Аналіз причин зазначених нещасних випадків на виробництві підтверджує те, що всі вони сталися з причин, усунення яких не потребує значних економічних затрат. А причини криються в ослабленні трудової та технологічної дисципліни, елементарному ігноруванню вимог техніки безпеки як роботодавцями, так і самими робітниками, їх незадовільній підготовці з питань охорони праці, відсутності належного контролю за станом безпеки на робочих місцях. 

Як доводить гіркий досвід, щоб уникнути трагедій і каліцтва людей, не потрібно значних матеріальних затрат, достатніми є вчасні заходи контролю з боку керівників підприємств та організацій за дотриманням працівниками вимог безпеки, належної підготовки працівників і роботодавців з питань охорони праці, приведенням у відповідність з вимогами нормативних актів організації виконання робіт.

12.01.2018 р.

За матеріалами Шепетівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду

соціального страхування України  в Хмельницькій області

 

 

 

Управління Держпраці: з  1 січня збільшено розмір страхових виплат потерпілим від нещасних випадків на виробництві

 

З 1 січня 2018 року вступила в дію постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1053 «Про перерахування розміру страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (членам їх сімей)».

Згідно з цим документом, що спрямований на посилення соціального захисту потерпілих на виробництві, з 1 січня збільшуються страхові виплати для майже 174 тисяч зазначених осіб, а з 1 березня 2018 року страхові виплати будуть перераховані для 207 тисяч осіб.

З 1 березня встановлюється коефіцієнт перерахування страхових виплат у розмірі 1,2.

Осучаснення цих виплат проводитиметься шляхом визначення розміру щомісячної страхової виплати із збільшеного розміру заробітної плати (протягом 2008-2011 років), з якої станом на 1 березня 2017 р. розраховувалися суми страхових виплат.

З 1 березня встановлюється також новий розмір щомісячної страхової виплати потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, у яких щомісячна страхова виплата після проведеного перерахування буде менше ніж розмір мінімальної заробітної плати у перерахунку на 100 відсотків втрати працездатності виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2017 р., з урахуванням ступеня втрати працездатності.

Державна служба України з питань праці акцентує на тому, що працівники, які постраждали внаслідок нещасного випадку на виробництві, мають наполягати на його належному розслідуванні, адже це дасть можливість отримати державні соціальні гарантії у разі втрати працездатності.

05.01.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

Управління Держпраці: Конкурс дитячого малюнку «Охорона праці очима дітей 2018» стартував!  

 

Управління Держпраці у Хмельницькій області приймає роботи дітей на перший етап конкурсу дитячого малюнку «Охорона праці очима дітей 2018». Конкурс на обласному рівні триватиме до 1 березня 2018 року.

Конкурс організовує і проводить ДП «Редакція журналу «Охорона праці» за підтримки Державної служби України з питань праці, територіальних органів Держпраці та інших підприємств, що належать до сфери управління Держпраці.

Учасниками Конкурсу є учні, вихованці, слухачі середніх загальноосвітніх шкіл, коледжів, училищ, зокрема й художніх, позашкільних навчальних закладів, трьох вікових груп:

перша група – автори робіт віком від 6 до 10 років;

друга група – автори робіт віком від 11 до 14 років;

третя група – автори робіт віком від 15 до 18 років.

Конкурс проводиться за напрямом художньої творчості – малюнок.

Конкурсні роботи мають бути виконані за тематикою охорони праці та промислової безпеки, а саме: безпечного ведення робіт у деревообробній промисловості, сільському, лісовому та ліфтовому господарствах, медичній сфері, будівництві, на транспорті тощо.

Конкурсні роботи надсилати до Управління Держпраці у Хмельницькій області не пізніше 1 березня 2018 року (м. Хмельницький, вул. Кам’янецька, 74, тел. для довідки (0382) 65-64-48)). 6 березня 2018 року відбудеться засідання обласного журі, яке проведе оцінювання малюнків дітей у трьох вікових групах.

03.01.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

 

 

 

 

 

Про оподаткування та виплату пенсій працюючим пенсіонерам

 

До 1 липня в Україні обкладалися податком на доходи грома­дян в розмірі 15% і військовим збором за ставкою 1,5% в сумі перевищення пенсії, які втричі перевищували мінімальну заробітну плату. Станом на 1 січня 2016 року ця сума становила 4134 грн. (сума встановлюється на початок року і є протягом року незмінною, незалежно від зростання прожиткового мінімуму).

З 1 липня поточного року внесено зміни у Податковий кодекс України та встановлено нові правила оподаткування пенсій. Зміни торкнулись сум пенсій (включаючи суму її індексації), от­римуваних з Пенсійного фонду України чи бюджету, в межах 10740 грн. в місяць (10 розмірів прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб). Отже суми пенсій, що перевищують 10740 грн., обкладаються податком за ставкою 18% і військовим збором за ставкою 1,5% в сумі перевищення. На даний час на обліку в управлінні Пенсійного фонду перебувають 3 пенсіонери Ізяславського району, пенсії яких оподатковуються за ставкою 18%. Довідково: за ставкою 15% оподатковува­лись пенсійні виплати 36 пенсіонерів Ізяславського району.

Але зазначена норма закону не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється закон про соціальний захист ветеранів війни.

Щодо порядку виплат пенсій працюючим пенсіонерам, то цю норму закону не скасовано. Обмеження виплат пенсій на 15% для працюючих пенсіонерів буде діяти до 01.01.2017 року. Обмеження застосовується до пенсійних виплат працюючих пенсіонерів, які перевищують 1695 грн. (150% прожиткового мінімуму 1130 грн.). На території Ізяславського району чисельність таких пенсіонерів становить 199 осіб (1.6%). Пенсіонери, що працюють на посадах держслужбовців та прирівняних до них, взагалі не отримують призначену їм пенсію.

Тільки при прийнятті бюджету на 2017 рік Верховна Рада змо­же розглядати питання зняття обмежень із пенсій, які будуть вип­лачуватися вже з 1 січня 2017 року працюючим пенсіонерам.

29.07.2016 р.

За матеріалами Білогірського об’єднаного управління

 Пенсійного фонду України Хмельницької області

 

Хто отримав підвищення пенсійних виплат з 1 вересня 2015р.

 

Законом України від 17 вересня 2016 року N0 704 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» з 1 вересня 2015 року збільшено розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність з 949 грн. до 1074 грн.

Перерахована мінімальні розміри пенсії за віком при наявності у чоловіків – 25, у жінок - 20 років страхового стажу (якщо пенсія призначена до 01.10.2011 р.) та мінімальний розмір пенсії при наявності у чоловіків 36, у жінок - 30 років страхового стажу (якщо пенсія призначена після 01.10.2011 р). Перерахунок проведено незалежно від факту роботи, тобто як працюючим, так і непрацю­ючим пенсіонерам.

Перераховано доплату за понаднормативний стаж (за кожний повний рік понад 25 (35) років для чоловіків та понад 20 (30) років для жінок.

Перераховано мінімальні пенсії пенсіонерам силових структур, пенсії у зв'язку з втратою годувальника особам, які отримують пенсії за «військовим»  Законом.

Перераховано мінімальні пенсії шахтарям, на яких поширю­ються норми Закону України «Про підвищення престижності шах­тарської праці».

Перераховано мінімальні пенсії інвалідам війни та учасникам бонових дій, пенсії інвалідам-чорнобильцям.

Перераховано пенсії у зв'язку з втратою годувальника відпові­дно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенс­ійна страхування». Крім цього, з 1 вересня 2015 року перерахова­но розмір надбавок та   підвищень до пенсій, які визначаються від розміру прожиткового мінімуму, а саме пенсії за особливі заслуги перед Україною; підвищення ветеранам війни підвищення жер­твам нацистських переслідувань, надбавка донорам, надбавка на утриманців відповідно по "військового» Закону, підвищення особам, яким виповнилося 100 років, державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни.

Не проводиться перерахунок з 01.09.2015 р.: підвищень дітям війни (до 01.09.2015 р. розмір підвищення дітям війни складав 66.43 грн., з 01.09.2015 р. - також 66.43 грн.), підвищень членам сімей загиблих військовослужбовців та померлих інвалідів війни; додаткової пенсії-чорнобильцям 1-ї, 2-ї, 3-ї та 4-ї категорій та компенсації за втрату годувальника вдовам чорнобильців постано­вами Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 р. № 1381 та від 25.03.2014 р. №112 вказаним категоріям громадян встановлено розмір підвищень та додаткової пенсії у фіксованому розмірі, а не у відсотках від прожитковою мінімуму).

Крім цього, у деяких категорій пенсіонерів розмір пенсії зали­шиться на рівні 949 грн. та, постановою Кабінету Міністрів Ук­раїни від 26.03 2014 р. № 112 було внесемо зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2009 р. № 266, якою регулю­валося питання встановлення державної адресної допомоги осо­бам, розмір пенсії яких не досягав прожиткового мінімуму (інвал­іди з дитинства, діти-інваліди, інваліди загального захворювання, які не мають необхідного страхового стажу, одержувачі соціаль­них пенсій, одержувачі пенсій за віком при неповному стажі.

На сьогодні, враховуючи внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2006 № 4265, доплата до прожиткового мінімуму (до 1074 грн.) буде здійснюватися лише особам, які ма­ють інвалідність І або II групи. В інших категорій пенсіонерів (інвалідів III групи: одержувачів соціальних пенсій, одержувачів пенсій при неповному стажі) розмір пенсії з 01.09.2015 р. не зміниться і складатиме 949 грн.

15.10.2015 р.

Управління ПФУ в Ізяславському районі

 

Про пенсію жінкам, які працюють доярками

 

З 1 квітня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення», яким внесено зміни до умов призначення пенсії на пільгових умовах.

Так, згідно п. д) ст. 13. Закону України «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - після досягнення 55 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років за умови виконання встановлених норм обслуговування.

Норми обслуговування для цих цілей встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки 1970 року народження і старші після досягнення ними віку, встановленого абзацами третім - тринадцятим пункту «б» частини першої цієї статті. Тобто, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки 1970 року народження і старші після досягнення ними такого віку:

50 років - по 31 березня 1965 року включно;

50 років 6 місяців - з 1 квітня 1965 року по 30 вересня 1965 року;

51 рік - з 1 жовтня 1965 року по 31 березня 1966 року;

51 рік 6 місяців - з 1 квітня 1966 року по 30 вересня 1966 року;

52 роки - з 1 жовтня 1966 року по 31 березня 1967 року;

52 роки 6 місяців - з 1 квітня 1967 року по 30 вересня 1967 року;

53 роки - з 1 жовтня 1967 року по 31 березня 1968 року;

53 роки 6 місяців - з 1 квітня 1968 року по 30 вересня 1968 року;

54 роки - з 1 жовтня 1968 року по 31 березня 1969 року;

54 роки 6 місяців - з 1 квітня 1969 року по 30 вересня 1969 року;

55 років - з 1 жовтня 1969 року по 31 грудня 1970 року.

15.10.2015 р.

В.Шулякова, зав. сектору

управління соціального захисту населення

Ізяславської райдержадміністрації

 

Порядок виплати пенсії працюючим пенсіонерам з 1 квітня

 

З 1 квітня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного абезпечення». Законом, зокрема, встановлено порядок виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам з 01.04.2015 р. по 31.12.2015 р.

З 1 квітня 2015 року у разі, якщо пенсіонер продовжує працювати, йому буде виплачуватись пенсія не в повному розмірі, а лише 85% призначеного розміру. Це обмеження буде поширюватись лише на тих працюючих пенсіонерів, чий розмір пенсії перевищує 150% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (на сьогодні це 1423,50 грн (949 * 150%)). Якщо пенсія менша, пенсіонер буде продовжувати отримувати пенсію і зарплату у повному розмірі.

У разі, якщо після проведення обмеження у 85% розмір пенсії до виплати становить менше, ніж 1423,50 грн, виплата пенсії буде проводитись в цьому розмірі (1423,50 грн).

Особам, які  працюють на посадах, що дають право на призначення спеціальних пенсій (народні депутати, державні службовці та прирівняні до них особи, прокурори, судді), пенсії, призначені відповідно до чинного законодавства України, не виплачуватимуться взагалі.

Наприклад, пенсіонер отримує пенсію за вислугу років як педагогічний працівник, працює на посаді головного спеціаліста державної установи (на посаді, яка дає право на призначення пенсії згідно Закону України «Про державну службу»). Пенсія з 1 квітня 2015 р. такому пенсіонеру не буде виплачуватись.

Обмеження діятиме  лише в період з 1 квітня 2015 р. по 31 грудня 2015 року.

Прийнятим законом не обмежуються пенсії працюючим пенсіонерам всіх категорій, які є інвалідами І та ІІ груп незалежно від причини інвалідності; інвалідами війни всіх трьох груп; учасниками бойових дій, в тому числі учасниками АТО; членами сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, на яких поширюється дія п.1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального  захисту»; пенсіонерами, пенсії яким призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (крім тих, хто працює на посадах, що дають право на призначення пенсій за спецзаконами).

Після звільнення з роботи  виплата пенсії проводиться у повному розмірі.

Особа, яка провадить діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, вважається працюючою особою.

30.04.2015 р.

В.Шулякова, завідуюча сектору управління соціального

 захисту населення райдержадміністрації

До уваги підприємств, установ та організацій

 

Кабінетом Міністрів України 4 березня 2015 року прийнято постанову № 105 «Про затвердження Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період».

Відповідно до вищезазначеної Постанови, головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальними виконавцем бюджетної програми є Міністерство соціальної політики.

Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення. В Ізяславському районі – управління соціального захисту населення Ізяславської райдержадміністрації.

Бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу.

Для виплати компенсації підприємство, установа, або організація подає щомісяця до 15 числа управлінню соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам (згідно з додатком 1 до постанови КМУ від 04.03.2015р. № 105), погоджені з районним військовим комісаріатом, який здійснив призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби, для подання до 19 числа їх копій, а також зведених звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам (згідно з додатком 2) структурним підрозділам соціального захисту населення.

Структурні підрозділи соціального захисту населення щомісяця до 23 числа подають відомості про загальний обсяг фактичних витрат на виплату середнього заробітку працівникам Мінсоцполітики для спрямування їм бюджетних коштів, що спрямовуються органам соціального захисту населення для перерахунку підприємствам, установам, організаціям.

Звіти подаються окремо, за кожним місяцем, починаючи з січня 2015 року. Обчислення середнього заробітку працівників здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100.

Телефон для консультацій – 4-15-67.

30.03.2015 р.

 С.Станівчук, заступник начальника

управління, начальник відділу з питань

 праці та соціально-трудових відносин

 

ЗАРАХУВАННЯ ДО СТАЖУ ПЕРІОДІВ РОБОТИ

 

За період до 1 січня 2004 року стаж зараховується відповідно до ст. 56 Закону № 1788 «Про пенсійне забезпечення». Передбачено, що до трудового стажу зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях (далі — підприємство) і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв. До стажу роботи зараховувалась також будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків.

Незалежно від того, коли призначатиметься пенсія, робота до 1 січня 2004 року як постійна, так і тимчасова, як з повним, так і з неповним робочим днем, незалежно від суми сплачених внесків, буде зарахована до страхового стажу в повному обсязі. Якщо, наприклад, працівник перебував у відпустці без збереження заробітної плати, цей період також зараховується до стажу роботи для призначення пенсії.

Основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження стажу роботи приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи, видані  за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. Необхідно звернути увагу на те, що всі документи, що підтверджують трудовий стаж, повинні містити період роботи та підставу видачі документа й бути завіреними відповідним чином.

За відсутності зазначених вище документів для підтвердження стажу роботи можуть прийматися членські квитки профспілок. При цьому підтверджуються періоди роботи лише за той час, за який є відмітки про сплату членських внесків.

У разі, коли документи про стаж роботи не збереглися, підтвердження стажу, за бажанням особи, може здійснюватися органами Пенсійного фонду України на підставі показань свідків .

Період, протягом якого працівник отримував допомогу по тимчасовій непрацездатності, також зараховується до стажу роботи для призначення пенсії.

Основним документом, що підтверджує стаж роботи в колгоспі, є трудова книжка колгоспника, яка ведеться на кожного працюючого члена колгоспу.

Для підтвердження стажу роботи в колгоспі приймаються також довідки, видані правлінням колгоспу. В довідці вказується, з якого року колгоспник є членом колгоспу і скільки років працював у колгоспі. Крім цього, для підтвердження стажу роботи в колгоспі приймаються довідки архівних установ.

Стаж роботи в колгоспі до 1 січня 1965 року зараховується до стажу роботи незалежно від кількості вироблених трудоднів. У разі відсутності документів про наявний стаж роботи в колгоспі до 1965 року і неможливості отримання їх у зв’язку з відсутністю архівних даних стаж встановлюється на підставі показань двох або більше свідків.

При обчисленні стажу роботи в колгоспі за період після 1965 року, якщо член колгоспу не виконував без поважних причин встановленого мінімуму трудової діяльності в громадському господарстві, враховується час роботи за фактичною тривалістю. Тобто загальна кількість вихододнів ділиться на 25,4. Аналогічний порядок обчислення стажу роботи застосовується і в тому випадку, коли не встановлювався мінімум трудової участі у громадському господарстві.

Законодавством, що діяло до 01 січня 2004 року, передбачено, що до трудового стажу також враховуються: періоди навчання у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах, в аспірантурі, докторантурі, клінічній ординатурі за денною формою навчання; військова служба, служба в органах державної безпеки та органах внутрішніх справ, служба у воєнізованій охороні; час догляду непрацюючої матері за дітьми віком до 3-х років; період проживання дружин військовослужбовців у місцевостях, де була відсутня можливість працевлаштування за фахом; період одержання допомоги по безробіттю; час догляду за інвалідом І групи або дитиною-інвалідом віком до 16 років, а також за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду;

До стажу роботи зараховується також будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню.

24.12.2014 р.

В.Шулякова,

завідувач сектору управління соціального захисту населення райдержадміністрації

 

Актуальна тема сьогодення – легалізація заробітної плати та зайнятості

 

Конституція України гарантує кожному громадянину право на належні, безпечні й здорові умови праці. У цьому напрямі формується соціальна політика держави.

Починаючи з 1 січня 2004 року, Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» замість «трудового стажу» введено термін «страховий стаж» – період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Формула розрахунку пенсій встановлює пряму залежність розміру пенсій від страхового стажу та заробітку, з якого сплачувались внески до Пенсійного фонду.

Для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного робочого місяця розмір внесків, що сплачується роботодавцем до органів Пенсійного фонду, має бути не меншим, ніж внески, обчислені з мінімальної заробітної плати.

У разі, коли працівник отримує зарплату «в конверті» і роботодавець не сплачує за такого працівника страхові внески до Пенсійного фонду, цей період не буде врахований до страхового стажу найманого працівника та, відповідно, не враховується при визначенні розміру пенсії, через що пенсія буде меншою, ніж повинна бути.

Сьогодні існує багато випадків, коли працівники отримують офіційну зарплату на рівні або меншу за мінімальну, а решту зарплати – «у конверті». Це явна ознака прихованої зайнятості, коли людей оформлюють на роботу погодинно, проставляють їм у табелі робочого часу 2 або 4 години, тоді як вони працюють по 8 годин на день. Відповідно й показують зарплату за 2 або 4 години, а решту платять «у конвертах». У результаті людина втрачає велику частку майбутньої пенсії.

Існує проблема зрівняння офіційних заробітних плат між працівниками різної кваліфікації, встановлення усім працівникам від найпростіших професій до керівника окладів (ставок) на рівні мінімальної заробітної плати, особливо на підприємствах, в установах, організаціях, що не входять до сфери галузевих угод.

З великою кількістю працівників роботодавці взагалі не укладають трудові угоди з метою мінімізації витрат та отримання максимального прибутку. Через несплату внесків з тіньових доходів країна втрачає мільярди гривень доходів до державного бюджету, Пенсійного та інших страхових фондів, а працівники залишаються без відповідного соціального захисту та належного в майбутньому пенсійного забезпечення.

Виплата заробітної плати «у конвертах» та праця без належного оформлення трудових відносин мають характер «руйнівної сили» як для економіки в цілому, так і для кожного громадянина зокрема.

Використання найманої праці без офіційного оформлення трудових відносин та виплата заробітної плати «в конвертах» – це порушення трудового законодавства, за що соціально безвідповідальний роботодавець має нести адміністративну, фінансову та кримінальну відповідальність.

Про факти виплати заробітної плати «в конвертах» чи порушення трудового законодавства роботодавцями інформувати за телефоном: 4-29-01 або особисто за адресою: м.Ізяслав, вул.Шевченка, 10В, управління соціального захисту населення райдержадміністрації (в робочі дні з 8 до 17 години, в п’ятницю - до 15 години).

17.11.2014 р.

Відділ з питань праці та соціально-трудових

відносин управління соціального захисту

населення райдержадміністрації

 

Укладання колективного трудового договору – спільна справа сторін соціально-трудових відносин

 

Взаємовідносини керівництва підприємства з трудовим колективом завжди обумовлені дотриманням двома сторонами всього комплексу діючих законодавчих норм. Але, як показує практика, не завжди ці відносини бувають ідеальними і досить часто лише компетентність посадової особи в питаннях трудового законодавства дозволяє врегулювати ту чи іншу конфліктну ситуацію.

Чинне законодавство України передбачає таку форму взаємодії між керівником і трудовим колективом як колективний договір. Закон України «Про колективні договори і угоди» визначає правові основи розробки, укладення та виконання колективних договорів, угод з метою сприяння врегулювання соціально-трудових відносин і соціально-економічних інтересів працівників та власників.

Докладніше...

14.08.2014 р.

 

Про негативні наслідки найманої праці без оформлення трудових відносин

 

Відповідно до Конституції України людина, її життя та здоров'я, честь та гідність, недоторканість визнаються найвищою соціальною цінністю. Кожна людина має право на працю, тобто можливість заробляти собі на життя роботою, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. На превеликий жаль, останнім часом все частіше доводиться зустрічатись із таким ганебним явищем, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин.

Основними причинами виникнення цієї проблеми є не вміння громадян користуватися правами, закріпленими у Конституції України, недостатній рівень правової освіти, відсутність правосвідомості та поваги до Закону, як у найманих працівників, так і у роботодавців.

Від неналежного оформлення трудових відносин, перш за все, страждає особа, яка погоджується на таку працю. Більшість найманих працівників не розуміють того, що відсутність правового регулювання трудових відносин робить громадянина незалежної держави рабом. Використання найманої праці без оформлення трудових відносин призводить до позбавлення працівника: гарантованого розміру заробітної плати (у тому числі розміру тарифної ставки або посадового окладу працівника, доплати, надбавки й заохочувальних виплат); права на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами; права на оплату лікарняного; права на достроковий вихід на пенсію, якщо ви працюєте в шкідливих умовах праці; права на скорочений робочий день, тиждень, якщо ви працюєте в шкідливих умовах праці; права не працювати у вихідний і святковий день; права не залучатися до понаднормових робіт без вашого бажання; права на допомогу по безробіттю; права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань; права на зарахування виробничого стажу; права на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості; права на гарантії за колективним договором.

Відповідно до Загальної декларації прав людини «всі люди народжуються вільними та рівними у своїй гідності та правах». Погоджуючись на роботу без оформлення трудових відносин громадянин автоматично та власноручно позбавляє себе такого права.

Оскільки трудовий договір є двосторонньою угодою між найманим працівником та роботодавцем, де право однієї сторони відповідає обов'язку іншої, використання тіньової зайнятості для роботодавця призводить до позбавлення права вимагати виконання роботи належним чином, підпорядкування найманого працівника внутрішньому трудовому розпорядку, тощо.

Що стосується суспільної небезпеки для громадськості, то всі ми є споживачами послуг у сфері громадського харчування, торгівлі, транспорту, будівництва тощо. Тіньова зайнятість сприяє поширенню професійних захворювань, аварійності на дорогах, низької якості виконуваної роботи, ризику виникнення нещасних випадків на виробництві тощо, оскільки неоформлений робітник не проходить обов'язкове медичне обстеження, з ним не проводяться інструктажі та навчання з техніки безпеки, охорони праці.

Згідно Кодексу законів про працю в Україні трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Укладення трудового договору оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу.

У разі, коли трудовий договір укладається між працівником і фізичною особою, фізична особа повинна у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи зареєструвати укладений у письмовій формі трудовий договір у державній службі зайнятості за місцем свого проживання.

У випадку не оформлення роботодавцем трудових відносин працівник має право звернутися до суду про встановлення факту трудових відносин. Так само можна у судовому порядку підтвердити факт справжньої суми одержаної працівником заробітної плати, з якої роботодавець має сплатити відрахування до фондів.

Факт виконання працівником трудових обов'язків може бути підтверджений будь-якими документами, зокрема, і непередбаченими трудовим законодавством, а також показами свідків. У разі ухвалення судом рішення на користь працівника роботодавець зобов'язаний оформити трудові відносини та внести потрібні записи до трудової книжки.

Проблема легалізації праці залишається наразі актуальною. Шановні працівники! Вам вирішувати, що є найголовнішим - жити сьогоденням або мати впевненість у завтрашньому дні, забезпечуючи своїм родинам добробут і спокій, отримувати певні соціальні гарантії.

Шановні роботодавці! Закликаємо Вас зробити крок назустріч суспільству - легалізувати зайнятість населення та відмовитись від зарплати “в конвертах”. Це дозволить зняти, по-перше, соціальну напругу а, по-друге, дозволить громадянам отримати реальну соціальну підтримку.

01.08.2014 р. 

Відділ з питань праці та соціально-трудових відносин

 управління соціального захисту населення райдержадміністрації

 

 

Співпраця заради сприяння зайнятості населення

 

Громадська організація “Есперо” розпочала впровадження Проекту “Легальна зайнятість - перешкода для трудової експлуатації” в форматі Інформаційно-просвітницької компанії з попередження торгівлі людьми, а саме трудової експлуатації, для безробітних середнього віку.

Запланована тривалість проекту: 6 місяців — з 15 травня до 15 листопада 2014 року. Проект здійснює свою діяльність за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.

Партнерами проекту є Представництво Міжнародної організації з Міграції в Україні, Хмельницька обласна служба зайнятості, Благодійний фонд “Ксена”, Добровільне об’єднання організацій “Ресурсний центр “Вектор розвитку”.

У рамках Проекту 10 липня 2014 року в Ізяславському районному центрі зайнятості відбулися семінар-тренінг для безробітних осіб та робоча зустріч із спеціалістами, які проводять заходи з тематики попередження торгівлі людьми.

Учасники семінар-тренінгу змогли практично опрацювати інформацію щодо успішного легального працевлаштування та самозайнятості, об’єктивно підвищили рівень усвідомлення ризиків нелегальної зайнятості, визначилися із джерелами щодо консультації та суб’єктами, до яких можна звернутися по допомогу як в Україні, так і за кордоном.

Кожен з учасників також отримав методичні та інформаційно-просвітницькі матеріали — конспект учасника, буклети, флаєри, переглянув фрагменти документальних фільмів та соціальних роликів з тематики попередження торгівлі людьми, взяв участь у дискусіях та інтерактивних вправах.

Робоча зустріч із спеціалістами та фахівцями, які проводять заходи з тематики попередження торгівлі людьми, мала на меті обмін досвідом,  попереднє обговорення та узгодження можливої уніфікованої комплексної методики роботи з безробітними та іншими цільовими групами у Хмельницькій області.

Були розглянуті такі напрями роботи як підняття рівня обізнаності з питань легального та нелегального працевлаштування, попередження ризиків трудової експлуатації, а також робота державних та недержавних інституцій з надання необхідної допомоги та підтримки постраждалим особам.

Очікуваним результатом реалізації Проекту є зменшення ризиків трудової експлуатації безробітних середнього віку.

10.07.2014 р.

За матеріалами районного центру зайнятості

 

 

 

Пенсії працюючим пенсіонерам

 

Окремі складові пенсійної виплати встановлюються в залежності від того, працює особа чи ні. Тому важливо своєчасно повідомляти про своє працевлаштування чи звільнення з роботи.

Працюючим пенсіонерам пенсія не виплачується, якщо призначена жінкам, які народилися після 01.10.1956 р. та достроково вийшли на пенсію по досягненні 55-річного віку, зі зменшенням її розміру до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»; за вислугу років у період роботи особи за спеціальністю, що дає право на призначення пенсії за вислугу років; достроково з урахуванням норм законів України «Про зайнятість населення» (за скороченням чисельності), «Про загальні засади подальшої експлуатації і зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення зруйнованого четвертого енергоблока цієї АЕС на екологічно безпечну систему» (в зв’язку з закриттям Чорнобильської АЕС) та «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні» (за станом здоров’я) у період до досягнення загальновстановленого пенсійного віку; соціальна пенсія (крім соціальних пенсій інвалідам з дитинства).

Якщо особа працює, її пенсія не перераховується в зв’язку зі зростанням прожиткового мінімуму.

Працюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні непрацездатних членів сім’ї, надбавка на утриманців не виплачується.

Працюючий пенсіонер має право на перерахунок пенсії з урахуванням не менш, як 24 місяців страхового стажу. За таких умов можливо провести перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого після призначення пенсії, та із заробітної плати, з якої була обчислена пенсія, або з урахуванням страхового стажу та зарплати, визначеної згідно із ст. 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який було враховано при обчисленні пенсії.

Якщо після призначення пенсії пенсіонер набув менше 24 місяців страхового стажу, перерахунок пенсії проводиться не раніше, ніж через 2 роки після призначення (перерахунку) пенсії з урахуванням набутого страхового стажу та із заробітної плати, з якої було обчислено пенсію.

Отже, в будь-якому випадку, у разі працевлаштування чи звільнення з роботи, необхідно повідомляти орган Пенсійного фонду України за місцем отримання пенсії.

10.07.2014 р.

В.Шулякова,

завідувач сектору УСЗН

 

Легалізація виплати заробітної плати найманих працівників

У нинішній кризових умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у „конвертах", реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Докладніше...


Девіз Дня охорони праці у 2013 році – запобігання професійним захворюванням
 

За ініціативою Міжнародної організації праці (МОП) для привернення уваги світової спільноти до питань охорони праці та смертності працівників на робочому місці щорічно, починаючи з 2002 року, понад 100 країн світу 28 квітня відзначають Всесвітній день охорони праці. Україна відповідно до Указу Президента від 18 серпня 2006 року № 685 також відмічає цю дату.

Докладніше...


Чи може заробітна плата бути нижчою за встановлений законом мінімум?

 

Мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може проводитися оплата за виконану працівником місячну норму праці.

Докладніше...

 

 

Легалізація виплати заробітної плати – запорука Вашого добробуту!

 

У нинішніх умовах актуальною темою є боротьба з виплати заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація заходів по недопущенню виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати, повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Докладніше...


Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці згідно постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442

 

Відповідно  до статті 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” та згідно постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442 „Про порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці” пенсії за віком на пільгових умовах за списками №1 і 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, а також пенсії, що можуть встановлюватися підприємствами і організаціями за рахунок власних коштів працівникам інших виробництв, професій та посад залежно від умов праці, призначаються за результатами атестації робочих місць. Результати атестації використовуються підприємствами і організаціями також для здійснення заходів щодо поліпшення умов праці, встановлення пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством.

Докладніше...

 

Пам’ятка-застереження про неприпустимість використання

"тіньової зайнятості» і «тіньової заробітної плати"

Шановні громадяни!

Якщо вам виплачують заробітну плату у “конверті” без оформлення трудового договору, без внесення відповідного запису про виконувану роботу до трудової книжки, це означає, що ви працюєте в “тіньовій” економіці або якщо ваша зарплата, що нарахована за платіжною відомістю менша від того, що міститься у “конверті”, - пам’ятайте: роботодавець вирішує свої проблеми за ваш рахунок. Ви втрачаєте або одержуєте у меншій, ніж вам належить, сумі:

Докладніше...

 

Пам’ятка щодо відповідальності за порушення трудового законодавства

 

За недотримання державних соціальних гарантій щодо оплати праці винні суб'єкти господарювання різних форм власності можуть бути притягнені до дисциплінарної, адміністративної та кримінальної відповідальності.

11 березня 2009 року набрав чинності Закон України від 19 лютого 2009 року №1027-VІ "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за несвоєчасну виплату або безпідставну невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших встановлених законом виплат".

Докладніше...

 

Методичні рекомендації щодо організації наставництва на підприємствах України

 

Основним фактором конкурентоспроможності, економічного зростання та ефективності виробництва сьогодні як ніколи виступає наявність людських ресурсів, здатних професійно вирішувати поставлені перед ними виробничі завдання.

На думку аналітиків Світового банку 80% ВВП розвинених країн безпосередньо залежить  від якості трудового потенціалу і лише 20 % припадає на його  виробничу складову.

І тому характерною особливістю сучасного ринку праці є потреба в конкурентоспроможній робочій силі, яка володіє сучасними знаннями та технологіями. Особливо гостро стоїть питання забезпечення виробництва кваліфікованими робітниками, вирішення якої ускладнюється невідповідністю обсягів та напрямів підготовки кадрів вищими та професійно-технічними навчальними закладами потребам ринку праці (сьогодні випуск навчальними закладами фахівців з вищою освітою майже вдвічі перевищує випуск робітничих кадрів, хоча серед працюючих фахівці з вищою освітою складають менше половини); незадовільним рівнем  кваліфікації молодих робітників, що ускладнюється відсутністю професійного та життєвого досвіду;  небажанням молоді оволодівати робітничими професіями (як показують результати опитування, нині близько 80%  відсотків випускників шкіл  зорієнтовані лише на навчання у вищих навчальних закладах); плинністю кадрів (із загальної кількості працівників, що були звільнені у 2009 році, 83,3 % вибули  з причини плинності кадрів,  близько 60% звільнених склали робітники).

Враховуючи вищезазначене, значна увага на виробництві має приділятись питанням ефективного використання праці молодих робітників, закріпленню їх на виробництві, професійній адаптації, підвищенню професійного рівня відповідно до потреб виробництва.

Для вирішення питань кадрового забезпечення виробництва, підвищення професійного рівня працівників у світовій практиці все частіше  використовується інструмент наставництва.

Наставництво існувало уже в первісному суспільстві  під виглядом  обряду ініціації. Для підготовки цього обряду  вибирались спеціальні наставники, які навчали молодих людей  певних ритуальних правил та вмінь.

У вітчизняну гуманітарну сферу поняття наставник прийшло із Західної школи, де для його окреслення використовується термін „mentor”. Саме таким було ім’я особи, котрій доручив виховання свого сина  Телемаха Одісей на час своєї тривалої подорожі. Ментор був мудрим та довіреним радником  Одіссея. Саме таким чином від давніх переповідок поняття „mentor” дійшло до наших часів.

Попри міфічні  історії концепція наставництва сягає своїми коренями  у світ античної Греції. Сократ та інші філософи брали на себе роль наставників для тих молодих людей, котрі демонстрували значні лідерські  здібності. З часом їхні підопічні  погоджувалися  стати наставниками для інших. Згодом ідея співставлення  досвіду та його передачі молодому поколінню перейшла і на виробництво та втілилась  за часів Середньовіччя у формі стосунків майстер-учень. Наставник приймав  здібного учня  і розкривав йому всі аспекти своєї роботи.

У вітчизняній практиці наставництво розвинулося у масовий рух у системі професійно-технічної освіти  та професійного навчання на виробництві (з кінця 50-х років). Наставництво  можна трактувати  як шефування досвідчених працівників над молодими, котрі тільки вчаться та  входять в робочий колектив. У випадку виробничого наставництва воно передбачало  не лише навчання професії, а і моральне та культурне виховання нового члена колективу.

Протягом своєї історії зміст наставництва  постійно еволюціонував, здобувши зрештою  свої сучасні визначення.

Відповідні галузеві словники  значеннєві поняття „наставник” описують, використовуючи такі характеристики: „той, хто дає поради, навчає”; „порадник, учитель”; „наглядач”. Термін „наставляти” має значення „даючи поради, навчати чогось”; „наводити, направляти, націлювати і т.ін. у потрібному напрямку”; „скеровувати, спрямовувати”.

Наставництво – це підтримка та настанова молодої особистості на шляху розвитку власного потенціалу та власних навиків, а також вибору  та професійного становлення у певній сфері. Наставник забезпечує підопічному  супровід, ділиться досвідом, знаннями та підтримує підопічного в спосіб, який є найефективнішим та найрезультативнішим для останнього.

Дієвою школою наставництва були свого часу  трудові династії, які брали активну участь  в роботі з молодими робітниками.

Свого часу широкого поширення набуло  шефство підприємств над школами, професійно-технічними навчальними закладами. Результатом такої співпраці було ефективна профорієнтаційна робота серед молоді, формування молодої зміни, підвищення престижу робітничої професії, зниження плинності кадрів.

Загалом наставництво є складним та багатогранним процесом, в якому наставник може переймати на себе  такі ролі: тренер, довірена особа, друг, провідник, слухач,  партнер, натхненник, вчитель. Варто відзначити, що у цьому  двосторонньому  процесі зростає і розвивається не лише підопічний, але і наставник.

Наставництво є яскравим прикладом педагогіки співробітництва, сутність якої полягає в демократичному  та гуманному ставленні  до підопічного, забезпеченні його права  на вибір, на власну гідність, повагу, право самостійно робити життєвий вибір.

Поняття наставництва є дуже актуальним для сучасного виробництва. Варто відзначити, що практика наставництва  все частіше використовується  у сфері людських ресурсів та менеджменту, демонструючи плідні результати, оскільки перш за все вона має на меті особистісний та професійний розвиток, який  може здійснюватися  за різних умов впродовж всієї трудової діяльності.

Докладніше...

 

 

Недержавне пенсійне забезпечення

 

1. Система недержавного пенсійного забезпечення - це складова частина системи накопичувального пенсійного забезпечення, яка ґрунтується на засадах добровільної участі фізичних та юридичних осіб, крім випадків, передбачених законами, у формуванні пенсійних накопичень з метою отримання учасниками недержавного пенсійного забезпечення додаткових до загальнообов'язкового державного пенсійного страхування пенсійних виплат.

2. Суб'єктами недержавного пенсійного забезпечення є:

недержавні пенсійні фонди;

страхові організації, які уклали договори страхування довічної пенсії, страхування ризику настання інвалідності або смерті;

банківські установи, які уклали договори про відкриття пенсійних депозитних рахунків;

вкладники та учасники пенсійних фондів;

вкладники пенсійних депозитних рахунків;

фізичні та юридичні особи, які уклали договори страхування довічної пенсії, страхування ризику настання інвалідності або смерті;

засновники пенсійних фондів;

роботодавці - платники корпоративних пенсійних фондів;

саморегулівні організації суб'єктів, які надають послуги у сфері недержавного пенсійного забезпечення;

органи державного нагляду і контролю у сфері недержавного пенсійного забезпечення;

адміністратори пенсійних фондів;

компанії з управління активами;

зберігачі;

аудитори;

особи, які надають консультаційні та агентські послуги відповідно до цього Закону.

3. Недержавне пенсійне забезпечення здійснюється:

пенсійними фондами шляхом укладення пенсійних контрактів між адміністраторами пенсійних фондів та вкладниками таких фондів відповідно до цього Закону;

страховими організаціями шляхом укладення договорів страхування довічної пенсії, страхування ризику настання інвалідності або смерті учасника фонду відповідно до Закону України “Про недержавне пенсійне забезпечення ”, та законодавства про страхування;

банківськими установами відповідно до Закону України “Про недержавне пенсійне забезпечення ”, та законодавства про банківську діяльність шляхом укладення договорів про відкриття пенсійних депозитних рахунків для накопичення пенсійних заощаджень у межах суми, визначеної для відшкодування вкладів Фондом гарантування вкладів фізичних осіб, що встановлюється згідно із законом.

Докладніше...

 

 

Звернення організаційного комітету з підготовки та проведення в Ізяславському районі заходів з нагоди Дня охорони праці в рамках Всесвітнього дня охорони праці

 

 

 

 

 

 

АКТУАЛЬНО

Е-послуги

Відкриті дані

Правова допомога 

Пенсійне забезпечення

Вибори

Міжнародна інтеграціяУкраїни

Запобігання корупції

Відзначення пам'ятних та ювілейних дат

Голодомор

       Актуальні питання   державної служби  

 

 

СОЦІАЛЬНА СФЕРА

 

Соціальний захист


Медицина

 

Культура

 

Сім'я і діти

 

Освіта

 

 

 

 

ЕКОНОМІЧНА СФЕРА

 

Містобудування та архітектура

Підприємництво

 Енергоефективність

 Регуляторна політика

 Агросектор

 Бюджет

 Державні закупівлі

 Державна реєстрація

Чисте довкілля

 ЦНАП 

 

 

ОРГАНИ ВЛАДИ

 

Районна рада

Міська рада

Сільські ради

ХАЕС

Податкова

Поліція

Районний сектор ГУ ДСУ з надзвичайних ситуацій 

 

 

 

 

Центральні 

 органи влади

 

 

 

 Обласні

 органи влади

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________
© Ізяславська районна державна адміністрація, 2003-2018 роки
   вул. Незалежності, буд.2, м.Ізяслав, 30300,
e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua
 
  Розробка та підтримка: Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату Ізяславської районної державної адміністрації