на головну

                     
                       
                     
                     
                             
 

 

 

Ізяславська

райдержадміністрація

 

               30300, Хмельницька обл.,

             Ізяславський р-н., м.Ізяслав,

                вул.Незалежності, буд. 2

 

тел/факс: (03852) 4-20-61

e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua

 

Заходи,

які заплановано

провести в

Ізяславському районі

протягом тижня

 

    

 

 

 

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода в Ізяславі

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Захист прав споживачів

 

 

Нормативно-правова база

 

Закон України "Про захист прав споживачів" від 12.05.1991 р. № 1023-XII

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172 „Про реалізацію окремих положень Закону України „Про захист прав споживачів”;

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 30.07.1996р. № 854 "Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями";

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 р. № 295 «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг»;

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.03.2006 р. № 297 “Про затвердження Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)»;

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. № 833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення";

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 29.09.2010 р. № 878 «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів»;

 

Наказ Мінекономіки та з питань європейської інтеграції України, МВС, ДПА, Держстандарту від 26.02.2002 №57/188/84/105 „Про затвердження Правил торгівлі на ринках”;

 

Наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України  від 24.07.2002 р. № 218 "Про затвердження Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами»;

 

Наказ Міністерства економіки та з питань  європейської інтеграції України від 11.07.2003 р. № 185 "Про затвердження Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами"

 

Наказ Міністерства економіки України від 19.04.2007 N 104 „Про затвердження Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами”;

 

Наказ Міністерства економіки України від 19.04.2007 № 103 Про затвердження правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями

 

Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 24 червня 1996 року № 349 «Про затвердження Інструкції про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства»

 

Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України  № 344 від 08.07.1997 р. "Про затвердження Правил роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією";

 

Правила побутового обслуговування населення, постанова Кабінету Міністрів України від 16.05.1999 № 313;

 

Правила надання послуг поштового зв’язку, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270;

 

Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р.   № 176 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р.    № 141);

 

Інструкція щодо надання окремих видів побутових послуг (з 12 видів послуг), затверджена наказом Укрсоюзсервісу від 27.08.2000 р. № 20 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 13.11.2000 р. за №№ 803-814/5024-5035.

 

 

 

Розпорядча документація

 

* Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 02.06.2014 № 208/2014-р "Про регулювання цін на продукцію дитячого харчування"

 

 

 

Зразки заяв

* Заява-претензія до суб'єкта господарювання щодо усунення недоліків за придбаний неякісний товар

* Роз'яснення до заяви-претензії

Заява до суб'єкта господарювання щодо відшкодування вартості придбаного неякісного товару

Заява до керівництва інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області щодо захисту прав споживачів

 

 

Корисні поради

 

* Пам’ятка для споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину

 

* Як реагувати на відмову надати копію товарного чека в магазині?

 

* Пам’ятка споживача: Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

 

* Юридична консультація щодо звернення громадян по питаннях ЖЕКу

 

* Що потрібно знати споживачу при придбанні плодоовочевої продукції

 

* Що робити споживачу, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають

 

* ТОВАРИ, ЩО НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ОБМІНУ АБО ПОВЕРНЕННЮ

 

* Як вибрати якісний чай

 

* Як вибрати якісну каву?

 

Вас заправили неякісним пальним?

 

* Що потрібно знати при замовлені металопластикових конструкцій

 

* Чи зобов’язані споживачі (покупці) здавати речі при вході у супермаркет?

 

* Пам’ятка споживачу щодо придбання послуг таксі

 

 

Довідкова інформація

 

Реквізити

Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області

29000, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 53

тел. 79-51-55, факс 76-29-29

телефон гарячої лінії (0382) 65-07-34

E-mailinfo@zps.gov.ua

адреса офіційного сайту: http://www.consumerhm.gov.ua 

 

 

 

 

Для організації проведення повірки та калібрування засобів вимірювальної техніки підприємствам, суб'єктам підприємницької діяльності та фізичним особам необхідно звернутись за адресою

 

Шепетівський відділ ДП “Хмельницькстандартметрологія”

30400, м. Шепетівка,

вул.  В.Котика,174.

Контактні телефони: (03840) 56034, 53626,

моб. 0673116443.

 

 

Перелік документів, які мають бути розміщені у «Куточку споживача»

 

1)  Інформація про легітимність суб’єкта господарювання (копія виписки або витягу, ліцензії, дозволи, патенти).

2)  Порядок провадження торговельної діяльності і правила торговельного обслуговування населення (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833);

3)  Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 №1023-ХІІ.

4)  Відповідні правила торгівлі (продовольчими, непродовольчими, торгівлі алкогольними напоями).

5)  Книга відгуків та пропозицій встановленого зразка (затверджена наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24.06.1999 р. №349).

6)  Адреси і номери телефонів територіальних органів, що забезпечують захист прав споживачів.

 

Реквізити Держспоживінспекції у Хмельницькій області для розміщення на стенді «куточок споживача»:

Інспекція з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області (Держспоживінспекція у Хмельницькій області), 29000, м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87, тел. (0382) 79-51-55, факс (0382) 76-29-29, E-mail: insp.zps@ukr.net, адреса офіційного сайту: http://zps.org.ua.

11.09.2015 р.

 Відділ економічного розвитку, торгівлі та інфраструктури райдержадміністрації

Обережно, БАДи!!!

 

До Держспоживінспекції України надходить значна кількість звернень людей похилого віку, які скаржаться на препарати придбані за рекламою, що транслюється на телебаченні та радіо.

Після ретельного вивчення викладених у зверненнях фактів необхідно зазначити, що мова йде про порушення прав споживача при укладенні договору на відстані, а не про рекламу.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» договір, укладений на відстані – договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку.

Засоби дистанційного зв’язку – телекомунікаційні мережі, поштовий зв’язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема, Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані.

Згідно з частиною другою статті 13 цього Закону України перед укладенням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:
1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
2) основні характеристики продукції;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору.

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.
Доречно зауважити, що відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про рекламу», його дія не поширюється на відносини, пов’язані з розповсюдженням інформації, обов’язковість розміщення та оприлюднення якої визначено іншими законами України.

Наразі питання реалізації в Україні біологічно активних добавок та різноманітних приладів, яким реалізатори безпідставно приписують лікувальний ефект, є одним з пріоритетних у діяльності Держспоживінспекції України.

При просуванні на ринок вищезазначеної продукції реалізатори приписують їй надзвичайні лікувальні властивості. Як приклад, вони стверджують, що ці препарати та прилади за своїми можливостями можуть змінювати високий чи низький кров’яний тиск, знищувати віруси і бактерії, а також лікувати хвороби опорно-рухового апарату людини, сечостатевої системи людини, онкологічні та інші захворювання, які потребують професійного лікування, тощо.

Користуючись потужним інформаційним впливом, ці товари пропонуються за ціною, що у десятки і навіть сотні разів перевищує ринкову.

Крім того, порушення при реалізації виявляються, як правило, в тому, що суб’єкт господарювання, всупереч вимогам статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів», не оформлює належним чином правовідносини зі споживачем, а саме − не надає споживачеві документ, який засвідчує факт укладання договору, що надалі буде основою для виникнення взаємних прав та обов’язків, а також не надає споживачеві необхідну, достовірну, своєчасну та доступну інформацію, яка передбачена законодавством про захист прав споживачів.

Відсутність зазначеного документа та інформації призводить до того, що територіальні органи Держспоживінспекції не в змозі ефективно виконати покладені функції щодо захисту прав споживачів та вживати відповідних заходів до таких суб’єктів господарювання.

Вважаємо, що повноцінне вирішення зазначеної проблеми можливо виключно за умови вдосконалення законодавства.

У зв’язку з тим, що розшук суб’єктів господарювання не належить до повноважень органів у справах захисту прав споживачів, Держспоживінспекція України та її територіальні органи у даному питанні співпрацюють з Міністерством внутрішніх справ України та органами місцевого самоврядування.

Аналіз ситуації засвідчує нагальну необхідність продовження роботи з вирішення питання реалізації біологічно активних добавок та технічних засобів для лікування, з метою зняття пов’язаної з цим напруги у суспільстві та загрози для добробуту, здоров’я та життя громадян.

02.09.2015 р.

Відділ економічного розвитку, торгівлі та

інфраструктури райдержадміністрації

Права споживача при придбанні продукції

 

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Статтею 8 зазначеного Закону визначені права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1)    Пропорційного зменшення ціни;

2)    Безоплатного усунення недоліків товару у розумний строк;

3)    Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за свої вибором вимагати від продавця або виробника:

1)    Розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2)    Вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Інформація про продукцію повинна містити:

1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;

2) найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;

3) дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;

4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;

5) позначку про наявність або відсутність у складі продуктів харчування генетично модифікованих компонентів;

6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;

61) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї до відповідності;

7) дату виготовлення;

8) відомості про умови зберігання;

9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);

10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;

11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;

12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

Інформація про послуги, пов'язані з концертною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, повинна містити дані про використання чи невикористання виконавцями музичних творів фонограм власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору з музичним супроводом або без нього чи фонограм музичного супроводу до власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору.

Стосовно продукції, яка підлягає обов'язковій сертифікації, споживачеві повинна надаватись інформація про її сертифікацію.

Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).

Інформація доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.

02.09.2015 р.

Відділ економічного розвитку, торгівлі та

інфраструктури райдержадміністрації

 

 

АКТУАЛЬНО

Е-послуги

Відкриті дані

Правова допомога 

Пенсійне забезпечення

Вибори

Міжнародна інтеграціяУкраїни

Запобігання корупції

Відзначення пам'ятних та ювілейних дат

Голодомор

       Актуальні питання   державної служби  

 

 

СОЦІАЛЬНА СФЕРА

 

Соціальний захист


Медицина

 

Культура

 

Сім'я і діти

 

Освіта

 

 

 

 

ЕКОНОМІЧНА СФЕРА

 

Містобудування та архітектура

Підприємництво

 Енергоефективність

 Регуляторна політика

 Агросектор

 Бюджет

 Державні закупівлі

 Державна реєстрація

Чисте довкілля

 ЦНАП 

 

 

ОРГАНИ ВЛАДИ

 

Районна рада

Міська рада

Сільські ради

ХАЕС

Податкова

Поліція

Районний сектор ГУ ДСУ з надзвичайних ситуацій 

 

 

 

 

Центральні 

 органи влади

 

 

 

 Обласні

 органи влади

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________
© Ізяславська районна державна адміністрація, 2003-2018 роки
   вул. Незалежності, буд.2, м.Ізяслав, 30300,
e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua
 
  Розробка та підтримка: Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату Ізяславської районної державної адміністрації