на головну

                     
                 

 

 
                   
                   
                           

 

 

 

Ізяславська

райдержадміністрація

 

                 30300, Хмельницька обл.,

                Ізяславський р-н., м.Ізяслав,

                   вул.Незалежності, буд. 2

 

тел/факс: (03852) 4-20-61

e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua

 

Заходи,

які заплановано

провести в

Ізяславському районі

протягом тижня

 

 

 

 

Українське ділове мовлення. Календар свят

Погода в Ізяславі

 
 
 
 
 
 
 

 

ПРАВОВА      ДОПОМОГА

 

 

 

Порядок державної реєстрації зміни імені фізичної особи – громадянина України

 

Ім’я здавна є засобом індивідуалізації людини в суспільстві та належить до особистих немайнових благ фізичної особи. Значення цього блага в цивільному обігу полягає в тому, що фізична особа набуває прав і створює для себе цивільні обов’язки, а також здійснює ці права і виконує ці обов’язки від свого імені. Фізична особа має право на ім’я, яке не може бути відчужене.

Ім’я необхідно людині для реалізації цивільних прав і обов’язків, що нормативно закріплено в статті 28 Цивільного кодексу України. Одночасно у частині третій цієї статті зазначено, що ім’я фізичній особі надається відповідно до закону.

Право на зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичної особи передбачено статтею 295 Цивільного кодексу України. Зміна імені (прізвища, власного імені, по батькові) здійснюється відповідно до Порядку розгляду заяв про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 915.

Фізична особа, яка досягла шістнадцяти років, має право на власний розсуд змінити своє прізвище та (або) власне ім’я.

Для зміни  імені фізичної особи, яка досягла чотирнадцятирічного  віку,  разом із відповідною заявою подається заява в письмовій формі батьків (одного з батьків - у разі, коли другий  помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька (матір)   дитини  виключено  з  актового  запису  про  її народження  або  якщо  відомості  про  чоловіка  як  батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері) або піклувальника про надання згоди на зміну імені.

З метою зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) подається заява.

Громадяни України, які проживають на її території, подають заяви до відділів реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання; громадяни України, які постійно проживають за кордоном, - до дипломатичного представництва або консульської установи України, в якій вони перебувають на постійному консульському обліку.

Зазначена заява подається у письмовій формі разом із паспортом громадянина України, а у разі, коли заявник постійно проживає за кордоном, - з пред’явленням паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Згода батьків (одного з батьків) або піклувальника на зміну імені зазначеної особи оформлюється також у вигляді заяви та подається ними особисто, а у разі, коли заява через поважну причину не може бути подана особисто одним з батьків, вона, нотаріально засвідчена або прирівняна до нотаріально засвідченої, від його імені може бути подана другим з батьків.

Однак однієї заяви про зміну імені недостатньо, одночасно до неї додаються наступні документи:

свідоцтво про народження заявника;

свідоцтво про шлюб (у разі, коли заявник перебуває у шлюбі);

свідоцтво про розірвання шлюбу (у разі, коли шлюб розірвано);

свідоцтва про народження дітей (у разі, коли заявник має малолітніх або неповнолітніх дітей);

свідоцтва про зміну імені заявника, батька чи матері, якщо воно було раніше змінено;

фотокартка заявника.

Під час подання заяви про зміну імені відділ реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво або консульська установа України попереджає заявника про встановлену законодавством відповідальність за повідомлення неправдивих відомостей і необхідність обміну паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон та інших документів у разі зміни імені.

Строк розгляду заяви про зміну імені відділом реєстрації актів цивільного стану розглядається у тримісячний строк з дня її подання.

Відділ державної реєстрації  актів  цивільного стану надсилає необхідні    матеріали до територіального органу Національної поліції за місцем  проживання заявника для надання висновку про можливість зміни імені.

Територіальний орган Національної поліції за результатами  відповідної  перевірки,  яка  проводиться  безоплатно,  у місячний  строк  готує та надсилає висновок про можливість зміни імені разом з усіма матеріалами до відділу  державної  реєстрації  актів цивільного  стану  чи  через  МЗС  до  відповідного дипломатичного представництва або консульської установи України.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне  представництво  або  консульська установа України на підставі  документів  про  зміну імені та висновку територіального органу Національної  поліції  про  можливість  зміни  імені готує висновок  про  надання  дозволу  на зміну імені або відмову в його наданні та надсилає заявникові.

Відмова у наданні дозволу на зміну імені здійснюється з наступних підстав:

перебування заявника під слідством, судом, адміністративним наглядом; наявність у заявника судимості, яку не погашено або не знято в установленому законом порядку; офіційне звернення правоохоронних органів іноземних держав про оголошення розшуку заявника; подання заявником неправдивих відомостей.

Відмова у наданні дозволу на зміну імені може бути в установленому порядку оскаржена у суді.

Протягом трьох місяців заявник, якому надано дозвіл на зміну імені, може звернутися для реєстрації зміни імені до відділу реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного представництва або консульської установи України, які складають актовий запис про зміну імені. Якщо заявник без поважних причин у зазначений строк не звернувся до відділу реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного представництва або консульської установи України для реєстрації зміни імені, дозвіл на зміну імені втрачає силу.

Реєстрація зміни імені громадян України, які проживають на території України, проводиться відділом реєстрації актів цивільного стану після сплати заявником державного мита, громадян, які постійно проживають за кордоном, проводиться дипломатичним представництвом або консульською установою України після сплати заявником консульського збору.

Під час реєстрації зміни імені відділ реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво або консульська установа України видає заявникові свідоцтво про зміну імені.

Повторна зміна імені фізичної особи здійснюється відповідно до вищезазначеного Порядку розгляду заяв про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичної особи.

20.09.2017 р.

За матеріалами Ізяславського районного відділу

державної реєстрації актів цивільного стану

 

ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ

 

Згідно з Законом України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" державна реєстрація народження дитини проводиться з одночасним визначенням її походження та присвоєнням їй прізвища, власного імені та по батькові.

 

Місце державної реєстрації дитини

Державна реєстрація народження дитини проводиться за місцем її народження або за місцем проживання батьків.

Якщо державна реєстрація народження дитини проводиться за місцем  проживання батьків чи одного з них, то за їх бажанням місцем народження дитини в актовому записі про народження може бути визначене  фактичне місце її народження або місце проживання батьків чи одного з них.

        

Хто може подати заяву про державну реєстрацію дитини?

Державна реєстрація народження дитини проводиться за письмовою або усною заявою батьків чи одного з них.

У разі смерті батьків або в разі, якщо вони з інших причин не можуть зареєструвати народження дитини, державна реєстрація проводиться за  заявою родичів, інших осіб, уповноваженого представника закладу охорони здоров'я, в якому народилася дитина чи в якому вона перебуває.

Державна реєстрація народження дитини, яку не забрали з пологового будинку, іншого закладу охорони здоров'я, підкинули або яка була знайдена,  проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану за письмовою заявою представника органу опіки та піклування.

 

Який строк встановлено для державної реєстрації дитини?

Державна реєстрація народження дитини проводиться не пізніше одного  місяця з дня її народження,  а у разі народження дитини мертвою - не пізніше трьох днів.

Несвоєчасна без поважної причини реєстрація батьками народження дитини в державних органах реєстрації актів цивільного стану є підставою для покладення на батьків дитини адміністративної відповідальності, встановленої статтею 212 – 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення – накладення штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Визначення прізвища, імені, по батькові дитини

 Прізвище дитини визначається за прізвищем батьків.

 Якщо мати, батько мають різні прізвища, прізвище дитини визначається за їхньою згодою.

Батьки, які мають різні прізвища, можуть присвоїти дитині подвійне прізвище, утворене шляхом з'єднання їхніх прізвищ.

Спір між батьками щодо прізвища дитини  може  вирішуватися органом опіки та піклування або судом.

Ім'я дитини визначається за згодою батьків. Ім'я дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, у разі відсутності добровільного визнання  батьківства визначається матір'ю дитини.

Дитині може бути дано не більше двох імен, якщо інше не випливає із звичаю національної меншини, до якої належать мати і (або) батько.

Спір між батьками щодо імені дитини може вирішуватися органом опіки та піклування або судом.

По батькові дитини визначається за іменем батька. По батькові дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, за мови, що батьківство щодо дитини не визнано, визначається за іменем особи, яку мати дитини назвала її батьком.

        

Визначення походження дитини

Визначення походження дитини, яка зачата і (або) народжена у шлюбі.

Походження дитини від подружжя визначається на підставі Свідоцтва  про шлюб та документа закладу охорони здоров'я про народження дружиною дитини.

Окрім того, статтею 122 Кодексу встановлено, що дитина, яка  народжена до спливу десяти місяців після припинення шлюбу або визнання  його недійсним, походить  від подружжя.

При цьому закон надає право подружжю, а також жінці та чоловіку, шлюб між якими припинено, у разі народження дитини до спливу десяти місяців після припинення їх шлюбу, подати до органу державної реєстрації актів цивільного стану спільну заяву про невизнання чоловіка (колишнього чоловіка) батьком дитини.

Проте, така вимога може бути задоволена лише у разі подання іншою особою та матір'ю дитини заяви про визнання батьківства.

Якщо дитина народилася до спливу десяти місяців від дня припинення шлюбу внаслідок смерті чоловіка, походження дитини від батька може бути визначене за спільною заявою матері та чоловіка, який вважає себе батьком.

 

Визначення походження дитини від батька у разі реєстрації повторного шлюбу з її матір'ю

Якщо дитина народилася до спливу десяти місяців від дня припинення шлюбу або визнання шлюбу недійсним, але після реєстрації повторного шлюбу її матері з іншою особою, вважається, що батьком дитини є чоловік її матері у повторному шлюбі.

Батьківство попереднього чоловіка може бути визначене на підставі його спільної заяви, з чоловіком у повторному шлюбі або за рішенням суду.

 

Визначення походження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою

Якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров'я про народження нею дитини, а походження дитини від батька визначається за заявою матері та батька дитини або за рішенням суду.

Заява про визначення походження дитини від батька подається жінкою та чоловіком, які не перебувають у шлюбі між собою, як до, так і після народження дитини до органу державної реєстрації актів цивільного стану.

Якщо заява про визнання себе батьком дитини подана неповнолітнім, орган державної реєстрації актів цивільного стану повідомляє батьків, опікуна, піклувальника неповнолітнього про запис його батьком дитини. У разі якщо повідомити батьків, опікуна, піклувальника неповнолітнього неможливо, орган державної реєстрації актів цивільного стану повинен повідомити орган опіки та піклування про запис неповнолітнього батьком дитини.

Якщо заява про визнання батьківства не може бути подана особисто, вона може бути подана через представника або надіслана поштою, за умови її нотаріального засвідчення. Повноваження представника мають бути нотаріально засвідчені.

При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або рішення суду, запис про батька дитини у Книзі державної реєстрації народжень провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

За відсутності заяви, право на подання якої встановлено статтею 126 цього Кодексу, батьківство щодо дитини може бути визнане за рішенням суду.

 

Якщо батьки дитини невідомі

Якщо батьки дитини невідомі, державна реєстрація її народження проводиться за рішенням органу опіки та піклування, яким визначається прізвище, власне ім’я, по батькові дитини і відомості про батьків.

25.07.2017 р.

Ізяславський районний відділ ДРАЦС ГТУЮ у Хмельницькій області

Про розширення переліку населених пунктів, запровадженого пілотного проекту

щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки

 

Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження від 22 березня 2017 р. № 192-р, яким розширено перелік населених пунктів, що виявили бажання долучитись до пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки. Наразі до вказаного проекту приєдналися міста Кривий Ріг, Бахмут, Запоріжжя, Біла Церква, Бориспіль, Кропивницький, Станиця Луганська, Білгород-Дністровський, Полтава, Кременчук, Чугуєв, Хмельницький, Черкаси, Хотин та с. Кам’яниця Ужгородського району Закарпатської області.

Відтепер у Хмельницькому можна одружитись за добу. 

Перші молодята зможуть скористатись новаціями вже з 28 квітня цього року. 

Особам, які бажають зареєструвати шлюб у скорочені строки, необхідно укласти договір про надання послуг з організації проведення державної реєстрації шлюбу, подавши паспорти (посвідки, паспорти іноземних громадян) до Філії № 1 управління адміністративних послуг (вул. Грушевського, 86). У випадку, коли один із подружжя іноземець, йому потрібно надати його паспорт та документ, що підтверджує законність його (її) перебування на території України. Документи, складені іноземною мовою, подаються разом з їх нотаріально посвідченими перекладами українською мовою.

Особи, які раніше перебували в шлюбі, можуть зареєструвати повторний шлюб за умови пред'явлення документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним (свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним тощо).

04.04.2017 р.

За матеріалами Ізяславського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану

Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ НОВОНАРОДЖЕНОЇ ДИТИНИ

 

Новації в законодавстві України передбачають можливість зареєструвати місце проживання новонародженої дитини під час проведення державної реєстрації народження дитини, зокрема: згідно частини шостої статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в України» (далі - Закон) за бажанням батьків чи одного з них для реєстрації місця проживання дитини документи, визначені Законом, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини. Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини. Оскільки видача свідоцтва про державну реєстрацію народження дитини за бажанням батьків може відбуватись в закладі охорони здоров’я, де відбувалися пологи, відповідно, подати документи на реєстрацію місця проживання малюка можна також в пологовому будинку.

Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подаються:

1. Письмова заява (додаток 7 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 (далі – Правила);

2. Свідоцтво про народження дитини;

3. Квитанція про сплату адміністративного збору;

4. Документ, що засвідчує особу законного представника (батьків, усиновлювачів).

 

*Відповідно до статті 6 Закону реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами, місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

У разі подання документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, через органи державної реєстрації актів цивільного стану уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини, та документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, особі, яка його надала, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини, про що ним робиться відповідний запис у цій заяві. Прийняті документи не рідше одного разу на місяць передаються до відповідного органу реєстрації (пункт 20 Правил).

Якщо документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подавалися до органу державної реєстрації актів цивільного стану, довідка про реєстрацію місця проживання дитини оформлена органом реєстрації, повертається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану або за бажанням батьків може бути видана у відповідному органі реєстрації, центрі адміністративних послуг, надіслана поштою (абзац 8 пункту 23 Правил).

На жаль, ці Правила тимчасово не поширюються на реєстрацію новонародженої дитини, у разі коли батьки зареєстровані на території непідконтрольній українській владі.

09.03.2017 р.  

За матеріалами Ізяславського районного відділу

 державної реєстрації актів цивільного стану

Головного територіального управління юстиції

у Хмельницькій області

Весілля за добу: у Кам’янці можна буде зареєструвати шлюб за 24 години

 

14 лютого у Кам’янці-Подільському стартує пілотний проект Уряду щодо спрощеної процедури реєстрації шлюбу.

Згідно зі звичайною процедурою, між подачею заяви і реєстрацією шлюбу має пройти не менше 30 днів. Однак пілотний проект Кабінету Міністрів передбачає узаконення шлюбу протягом 24-х годин. До участі в проекті долучається Кам’янець-Подільський – єдине місто в Хмельницькій області, а також Вінниця, Дніпро, Луцьк, Миколаїв, Рівне, Житомир і Харків.

Відповідне розпорядження №1068 від 28 грудня вже оприлюднене на сайті Уряду. Зазначимо, що ще в липні минулого року Кабінет Міністрів схвалив впровадження зазначеного пілотного проекту в деяких населених пунктах. Тепер він пошириться й на територію інших регіонів України.

Спрощена процедура державної реєстрації шлюбу дозволить оцінити доцільність внесення відповідних змін у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, вважають урядовці.

Разом з тим, у Кам’янці-Подільському вже розпочалася підготовка до реалізації проекту зі спрощеної процедури реєстрації шлюбу. Міський голова Михайло Сімашкевич зустрівся із начальником Головного територіального управління юстиції в Хмельницькій області Віктором Худняком. 

- Враховуючи, що місто туристичне, маємо на меті організовувати відповідно до даного пілотного проекту урочисту реєстрацію шлюбу не лише в залі РАЦСу, але й на різних цікавих локаціях міста, - коментує міський голова.

- Кам’янчанам, та й гостям міста, думаю, сподобалася б можливість засвідчити своє кохання за межами офіційного приміщення. Наразі для цього розглядаємо залу Магдебурського права, приміщення картинної галереї, фортеці.

10.01.2017 р.

За матеріалами Ізяславського районного відділу

 ДРАЦС ГТУ в Хмельницькій області

Зміни, щодо проведення державної реєстрації шлюбу на території України іноземного громадянина чи особи без громадянства

 

16 грудня набули чинності зміни до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, внесені наказом Мін'юсту від 02.12.2016 за №3447/5.

Відповідно до внесених змін державна реєстрації шлюбу з іноземцями, проводиться тільки після перевірки міграційною службою законності перебування на території України іноземного громадянина або особи без громадянства.

Орган державної реєстрації актів цивільного стану здійснює перевірку законності перебування іноземця або особи без громадянства на території України шляхом направлення в день подання заяви про державну реєстрацію шлюбу запиту до територіального органу Державної міграційної служби України у разі:

відсутності у іноземця чи особи без громадянства посвідки на постійне чи тимчасове проживання;

відсутності на останній вільній сторінці паспортного документа іноземця, документа, що посвідчує особу без громадянства, або у вкладному талоні відмітки про отримання посвідки, скріпленої печаткою;

якщо посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця чи особи без громадянства видана територіальними органами чи підрозділами Державної міграційної служби України в Автономній Республіці Крим з 20 лютого 2014 року або на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської областей з 01 березня 2014 року;

пред’явлення посвідки на постійне або тимчасове проживання іноземця чи особи без громадянства, яка підлягає обміну відповідно до Порядку оформлення, виготовлення і видачі посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2012 року № 251.

21.12.2016 р.

За матеріалами Ізяславського районного відділу

 ДРАЦС ГТУ в Хмельницькій області

Порядок проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, і надалі будуть використовуватися за кордоном

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 №890 “Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля”, наказу Міністерства юстиції України “Про впорядкування відносин з проставлення апостиля та підготовки документів для їх консульської легалізації” від 11.11.2015 №2268/5 (із змінами) з 20 листопада 2015 року у 17 відділах державної реєстрації актів цивільного стану Хмельницької області запроваджено електронний сервіс проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, і надалі будуть використовуватися за кордоном.

Прийняття вказаних документів проводиться: відділом державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області - з понеділка по п'ятницю у години прийому згідно графіку роботи, відділами державної реєстрації актів цивільного стану у містах Волочиськ, Городок, Дунаївці, Ізяслав, Кам'янець-Подільський, Красилів, Нетішин, Полонне, Славута, Старокостянтинів, Шепетівка, у селищах Білогір'є, Віньківці, Летичів, Нова Ушиця, Теофіполь, - з вівторка по суботу у години прийому згідно графіку роботи.

 За надання послуг з проставлення апостиля встановлена плата: для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства - 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн.); для юридичних осіб - 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн.). Від унесення плати звільняються інваліди 1-ої і 2-ої груп, інваліди Великої Вітчизняної війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян. 

Плата за надання адміністративної послуги з проставлення апостиля перераховується до загального фонду державного бюджету:  

Банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві

Код банку отримувача: 820019

Одержувач коштів: ГУК у м. Києві

Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783

Рахунок отримувача: 33214879700001

Призначення платежу: за проставлення апостиля, код платежу 22012500 

Проставлення апостиля здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає вiдповiдний документ, шляхом її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану. Для проставлення апостиля заявник пред'являє документ, що посвiдчує його особу, та подає: оригiнал документа, на якому проставляється апостиль, або його копiю, засвiдчену в установленому порядку; документ про оплату послуги з проставлення апостиля. Документом, що підтверджує внесення плати, є квитанція, видана банком, платіжне доручення з відміткою банку, квитанція з платіжного термінала, квитанція (чек) поштового відділення зв'язку. У разi коли заявник звiльнений вiд оплати послуг з проставлення апостиля, він пред'являє документ, що пiдтверджує право на звiльнення вiд сплати. Заява формується, реєструється і разом з електронними копiями документiв розмiщується в Електронному реєстрi апостилів за допомогою програмних засобiв його ведення.

Документи, поданi для проставлення апостиля, розглядаються Мiнiстерством юстицiї України у строк до 2 робочих днів. У разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, а також здійснення перевірки документів про державну реєстрацію актів цивільного стану у випадках відсутності відомостей про них у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності строк розгляду документів на проставлення апостиля може бути продовжено до 20 робочих днів.

  За результатом розгляду заяви та поданих документiв посадова особа Мiнiстерства юстицiї України проставляє апостиль або вiдмовляє у його проставленнi, формуючи за допомогою програмних засобiв ведення Реєстру вiдповiдний електронний документ з накладенням власного електронного цифрового пiдпису та проставленням на документ електронного цифрового пiдпису (печатки) Мiнiстерства юстицiї України.     Вiдомостi про проставлення апостиля або про вiдмову у його проставленнi вносяться до Реєстру.

Посадова особа відділу державної реєстрації актів цивільного стану вiдповiдно до Правил вiзуалiзує на паперi апостиль, сформований за допомогою програмних засобiв ведення Реєстру у формi електронного документа, з обов'язковим проставленням у пункті 9 штампа апостиля печатки, або прикріпленням у цьому пункті марки апостиля встановленого зразка. Документи з апостилем або відмова в його проставленні, видаються заявнику або iншiй особi, зазначенiй заявником у заяві, на пiдставi вiдповiдної довiреностi, наданiй такiй особi заявником.

14.12.2016 р.

Ізяславський районний відділ державної

реєстрації актів цивільного стану Головного

територіального управління юстиції у Хмельницькій області

Всеукраїнський тиждень права: Державна реєстрація народження дитини, яка народилась поза закладом охорони здоров’я

 

Відповідно до Конвенції ООН про права дитини та Сімейного кодексу України дитина має бути невідкладно, але не пізніше одного місяця з дня народження зареєстрована в органі державної реєстрації актів цивільного стану (далі – орган ДРАЦС). Обов’язок державної реєстрації народження покладається на батьків дитини, а його невиконання є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

Істотних проблем з державною реєстрацією народження не виникає при народжені дитини в закладах охорони здоров’я. На даний момент, у 20 з 22 закладів охорони здоров’я Хмельницької області, де приймаються пологи, є можливість одержати свідоцтво про народження дитини. Даним сервісом за 10 місяців 2016 року скористалось 2199 осіб.

Проте, бувають випадки коли дитина народжується вдома, або за інших обставин без надання медичної допомоги. Державою врегульовано порядок державної реєстрації народження дітей, народжених поза закладами охорони здоров’я. У таких випадках необхідно терміново звернутись до медичного закладу, який повинен провести огляд матері та дитини і видати медичне свідоцтво про народження або медичну довідку про перебування дитини під наглядом лікувального закладу.

У разі якщо заклад охорони здоров’я не проводив огляд матері та дитини, документ, що підтверджує факт народження, видає медична консультаційна комісія, створена структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської міської державної адміністрації.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 9 від 09.01.2013 до вищезазначених комісій, не пізніше одного тижня з дня народження дитини, з заявою довільної форми може звернутись жінка, яка народила дитину, її чоловік, родичі, інші особи, представники служби у справах дітей. Крім заяви заявник подає: паспорт або інший документ, що посвідчує особу; обмінну карту пологового будинку, пологового відділення лікарні; результати аналізів, ультразвукового дослідження, проведених під час вагітності жінки, яка народила дитину поза закладом охорони здоров’я; копію картки виклику медичної швидкої допомоги; довідку про генетичну спорідненість між жінкою, яка народила дитину поза закладом охорони здоров’я, та дитиною; медичну довідку лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу про огляд дитини, яка народилася поза закладом охорони здоров’я та медичну довідку лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу про огляд жінки для підтвердження факту народження дитини; інші документи, які підтверджують надання медичної допомоги жінці у зв’язку з пологами. Вказані документи, подаються заявником у разі їх наявності.

Якщо медичні довідки у заявника відсутні, комісія приймає рішення про обов’язковий огляд жінки та дитини і направляє їх для проведення такого огляду. За результатами аналізу документів, комісія приймає рішення про підтвердження або відмову у підтвердженні факту народження дитини та складає висновок.

Після підтвердження факту народження дитини заклад охорони здоров’я, під наглядом якого перебуває дитина, видає на підставі висновку комісії заявникові медичну довідку про перебування дитини під наглядом лікувального закладу, яка разом із висновком є підставою для проведення державної реєстрації народження дитини в органах державної реєстрації актів цивільного стану.

У випадку відсутності довідки про народження, виданої закладом охорони здоров’я або висновку медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження, підставою для державної реєстрації народження є рішення суду про встановлення факту народження.

09.12.2016 р.

 За матеріалами Головного територіального

управління юстиції в Хмельницькій області

Всеукраїнський тиждень права: Антирейдерський закон на шляху захисту законних прав громадян

 

Впродовж 25 років незалежності український бізнес та громадяни страждали від такого явища, як рейдерство. Шахраї, використовуючи різні схеми, відбирали бізнес та нерухомість. Це негативно відображалось на інвестиційній привабливості нашої держави. Адже гроші вкладають лише в економіку тих країн, які гарантують захист активів як внутрішнього, так і зовнішнього інвестора. Там де існує рейдерство, важко очікувати значних інвестицій.

З метою викорінення такого негативного явища як рейдерство, 6 жовтня було ухвалено Закон України «Про внесення змін до деяких  законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (далі – Закон).

Закон передбачає низку змін, які стосуються обов’язкового здійснення нотаріального засвідчення справжності підписів, здійснення реєстраційних дій щодо нерухомого майна лише в межах  області та збільшення терміну для подання скарги до управління юстиції з 30 до 60 календарних днів.

Також, до новел у сфері державної реєстрації нерухомого майна та бізнесу слід віднести надання права управлінню юстиції за результатами розгляду скарги направляти подання про анулювання свідоцтва нотаріуса.

При реєстрації бізнесу та нерухомості за бажанням власника можна отримати паперовий документ з підписом та печаткою державного реєстратора.

Крім того, посилено відповідальність за спробу незаконного захоплення бізнесу для заявника, реєстратора та зацікавленої особи, зокрема передбачено кримінальну відповідальність до 10 років з конфіскацією майна, а також адміністративна відповідальність – штраф до 8500 гривень.

Ще один крок у боротьбі з можливим рейдерством – запуск системи інформування українських громадян через СМС про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, а також можливість сповіщення власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном.

Для того, щоб підключитися до нової послуги достатньо зробити 3 прості кроки:

1.Отримати реєстраційний номер майна. Даний номер указується в Інформаційній довідці з реєстру нерухомості або у правовстановлюючому документі.

2.Поставити майно на контроль. Відповідну позначку треба поставити навпроти нерухомого майна, яке ви хочете контролювати у особистому кабінеті користувача. Окрім того, у особистому кабінеті можна подивитися історію реєстраційних дій, які вчинялися з нерухомістю.

3.У разі проведення будь-яких дій з майном – отримати миттєве сповіщення про зміни.

Отже, прийняття даного Закону забезпечує захист нерухомого майна та бізнесу громадян від  можливих незаконних захоплень та встановлює шляхи і механізми впливу на порушників задля відновлення справедливості.

07.12.2016 р.

 За матеріалами Головного територіального управління

 юстиції в Хмельницькій області

 

 

 

АКТУАЛЬНО

 

Правова допомога 

Пенсійне забезпечення

Вибори

Міжнародна інтеграція України

Запобігання корупції

Відзначення пам'ятних та ювілейних дат

Голодомор

       Актуальні питання          державної служби

 

 

 

СОЦІАЛЬНА СФЕРА

 

Соціальний захист


Медицина

 

Культура

 

Сім'я і діти

 

Освіта

 

 

 

 

 

ЕКОНОМІЧНА СФЕРА

 

Містобудування та архітектура

Підприємництво

 Енергоефективність

 Регуляторна політика

 Агросектор

 Бюджет

 Державні закупівлі

 Державна реєстрація

Чисте довкілля

 ЦНАП 

 

 

 

 

ОРГАНИ ВЛАДИ

 

Районна рада

Міська рада

Сільські ради

ХАЕС

Податкова

Поліція

Районний сектор ГУ ДСУ з надзвичайних ситуацій 

 

 

 

  Центральні 

 органи влади

 

 

 

 

   Обласні

 органи влади

 

 

 
 

 

 

 
_______________________________________________________________________________________
© Ізяславська районна державна адміністрація, 2003-2017
   вул. Незалежності, буд.2, м.Ізяслав, 30300,
e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua
 
  Розробка та підтримка: Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату Ізяславської районної державної адміністрації