на головну

                     
                       
                     
                     
                             
 

 

 

Ізяславська

райдержадміністрація

 

               30300, Хмельницька обл.,

             Ізяславський р-н., м.Ізяслав,

                вул.Незалежності, буд. 2

 

тел/факс: (03852) 4-20-61

e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua

 

Заходи,

які заплановано

провести в

Ізяславському районі

протягом тижня

 

 

 

 

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода в Ізяславі

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

   

Контакти

Адреса: 30300, м. Ізяслав,

вул. Б.Хмельницького, буд. 47

Телефон: (03852) 4-21-51

Е-пошта:  icrl_iz@ukr.net

Розклад роботи: пн.-пт. з 9:00 до 17:00
Головний лікар Агапій Олександр Олександрович

 

Статут

Контакти

Адреса: 30300, м.Ізяслав,

вул.Шевченка, буд. 10 В

Телефон:  (03852) 2-61-33, 2-61-38

Е-пошта:  iz_msd@ukr.net

Розклад роботипн.-пт. з 9:00 до 17:00

Головний лікар Літвінчук Сергій Іванович

 

Статут

 

 

 

Новини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи можна підписати декларації з кількома лікарями?

Міністерство охорони здоров’я України відповідає на питання про вибір лікаря

 

Уже понад 650 тисяч українців обрали свого лікаря – терапевта, педіатра чи сімейного лікаря. Національна кампанія “Лікар для кожної сім’ї” не має терміну дії, а підписати декларацію з вибраним лікарем можна у будь-який момент.

Сьогодні МОЗ відповідає на поширені питання про вибір лікаря і, зокрема, про декларацію: чи має вона строк дії, чи можна підписати декларацію з лікарем вузького профілю або кількома лікарями, чи можна буде без декларації потрапити до свого дільничного терапевта і як розірвати декларацію.

Чи має декларація строк дії?

Декларація, яку ви підписуєте зі своїм сімейним лікарем або терапевтом – безстрокова. Вона діє доти, доки ви не вирішите укласти декларацію з іншим лікарем. Для дитини декларація з педіатром діє до 18 років. Потім потрібно вибрати сімейного лікаря або терапевта.

Чи можу я підписати декларації з кількома лікарями?

Ні, ви можете підписати декларацію лише з одним лікарем. Він має стати вашою довіреною особою у більшості питань щодо здоров’я. При укладанні декларації з новим лікарем попередня декларація анулюється автоматично.

Читайте також: Чому для підписання декларації бланки не потрібні

Чи можу підписати декларацію з вузьким спеціалістом, якщо він має спеціальність терапевта або педіатра?

Кампанія з вибору лікарів діє лише для фахівців первинної ланки, тому ви не можете підписати декларацію з вузьким спеціалістом. Обирайте лікаря серед тих фахівців, котрі працюють у галузі надання первинної допомоги: для дитини – це педіатр або сімейних лікар. Для дорослого – терапевт або сімейний лікар.

Як розірвати декларацію з лікарем?

Якщо вирішили змінити лікаря – немає потреби окремо розривати з ним декларацію. Достатньо підписати декларацію з новим лікарем. Попередня декларація анулюється автоматично.

Читайте також: Як обрати лікаря, якщо немає паспорта

Чи мушу підписувати декларацію з дільничним лікарем?

Ви можете обрати будь-якого лікаря незалежно від вашої прописки чи місця проживання. Єдина причина, з якої лікар може відмовити вам у підписанні декларації – він вже має оптимальну кількість пацієнтів (для терапевта – 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900). Тому не варто надто довго зволікати з вибором, адже хороші спеціалісти швидко наберуть собі пацієнтів.

Ви можете обрати свого лікаря з іншого району, чи навіть іншого міста. Проте вам буде зручно, якщо він практикує поблизу вашого дому, або місця роботи, адже до нього потрібно буде звертатись не лише за медичною допомогою, але й за довідками, направленням до інших спеціалістів тощо.

Читайте також: Що робити, якщо у медзакладі відмовили у підписанні декларації

Чи можна буде без декларації потрапити до свого дільничного терапевта?

Так, навіть без підписання декларації ви можете безоплатно відвідувати лікаря, до якого ходили раніше. Проте рано чи пізно, треба буде всім підписати декларації. Якщо вас влаштовує лікар, до якого ви ходили раніше, підпишіть декларацію з ним під час наступного візиту. Вибір у будь-якому разі за вами.

18.04.2018 р.

За матеріалами Міністерства охорони здоров’я України

 

 

Жителі Ізяславщини обирають свого лікаря

 

У квітні розпочалась національна кампанія з вибору лікаря: українці зможуть обирають терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів, заклади яких підключились до електронної системи охорони здоров’я. Алгоритм вибору лікаря та підписання декларацій прописаний в документі «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу».

Кампанія з вибору лікаря триває у всіх областях та регіонах України. Щодня до електронної системи охорони здоров’я приєднуються нові заклади, які надають первинну медичну допомогу. Сьогодні обрати свого лікаря можна вже у майже 6 тисячах місць надання первинної допомоги. У системі зареєстровані понад 16 тисяч лікарів.

Станом на 13 квітня понад півмільйона українців уже обрали своїх лікарів. Із них більше сотні – жителі Ізяславського району, які уклали відповідні декларації.

16 квітня заступник голови Ізяславської районної державної адміністрації Володимир Левченко ознайомився із роботою з укладання декларацій лікарями Ізяславського районного центру первинної медико-санітарної допомоги.

«Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу в особі Національної служби здоров’я України, що оплата за ваше обслуговування має надходити у цей медзаклад. Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: ви зможете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі», - розповів головний лікар Ізяславського РЦ ПМСД Сергій Літвінчук. Також Сергій Іванович наголосив, що пацієнт вільний у своєму виборі. «Ви не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. Однак лікар може відмовити вам у підписанні декларації, якщо він уже набрав оптимальну кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України», - зазначив головний лікар медичного закладу.

Як наголошує  в.о. міністра охорони здоров’я доктор Уляна Супрун: “Усі медичні заклади первинної ланки повинні мати комп’ютер, Інтернет, принтер і папір. Це базові речі, без яких лікарі не зможуть підписати декларації зі своїми пацієнтами. І це є відповідальність місцевої влади, щоби все необхідне було у кожному медичному закладі”.

Сергій Літвінчук розповів Володимиру Левченку, що завдяки підтримці Ізяславської районної державної адміністрації та  Ізяславської районної ради, які передбачили відповідні кошти в районному бюджеті, на даний час кожен лікар забезпечений відповідним комплектом оргтехніки.

«На сьогодні не існує жодних паперових бланків декларацій. Дані пацієнта і лікаря заносяться в електронну систему. Тільки потім вже заповнена декларація роздруковується на звичайному папері для підпису пацієнтом” - прокоментував сімейний лікар Петро Щур, під час зустрічі із заступником голови райдержадміністрації.

Водночас Сергій Літвінчук пояснив, що медзаклад зобов’язаний зберігати копії документів пацієнтів, які підписали декларації з лікарями цього закладу. Заклади можуть зберігати копії у паперовому чи електронному вигляді. Це потрібно для того, щоб унеможливити підпис декларацій на «мертвих душ». Копії документів є підтвердженням того, що ви дійсно надали свої дані для підписання декларації. Це така ж процедура, як і під час отримання будь-яких послуг: у банку, під час оформлення пенсій, соціальних виплат чи субсидій.

Кінцевого терміну підписання немає, але є динаміка по кількості підписаних декларацій, що свідчить про інтерес і бажання пацієнтів мати свого лікаря.

 Під час спілкування із працівниками Ізяславського районного центру первинної медико-санітарної допомоги та із його відвідувачами  Володимир Левченко наголосив: «Усім потрібен власний лікар, до якого є довіра. Довіра - це найважливіше. Тому обирайте уважно, без поспіху».

Під час відвідин медичної установи Володимир Борисович уклав відповідну декларацію із обраним ним сімейним лікарем.

ФОТОКОЛАЖ

16.04.2018 р.

За матеріалами Ізяславського районного центру

первинної медико-санітарної допомоги

Уряд запускає зміни в системі охорони здоров’я і вже з 2 квітня стартує кампанія з вибору свого лікаря

 

Ви обираєте лікаря – терапевта, сімейного лікаря, педіатра (для дитини) – і підписуєте з ним декларацію на обслуговування, яка засвідчує, що ви стали пацієнтом саме цього фахівця. Лікар надає вам медичну допомогу, а заклад, де він працює, отримує фінансування з розрахунку на кожного його пацієнта. Декларація з пацієнтом є підставою для перерахування медзакладу коштів з державного бюджету. І таким чином реалізується принцип «гроші йдуть за пацієнтом» – тобто, кожен медзаклад, лікар отримає конкретні гроші за конкретних пацієнтів. Вже з липня медичні заклади почнуть фінансуватись за цим принципом. Щоб кожен українець отримував якісну медичну допомогу, а лікар – гідну зарплату.

Якщо ви вже маєте лікаря, до якого звертались за допомогою і задоволені результатом, або лікаря, що лікує членів вашої родини, і ви йому довіряєте, ви зможете підписати декларацію з ним. Якщо ж такого немає – запитайте у друзів, родичів, колег, чи можуть вони когось вам рекомендувати. Розпитайте знайомих про лікарів, які працюють у найближчій до вашого місця проживання поліклініці чи амбулаторії. Прив’язка медичного обслуговування до місця проживання скасовується, проте вам буде зручно, якщо лікар практикує поруч.

Щоб обрати свого лікаря, потрібно: взяти паспорт, ідентифікаційний код та мобільний телефон і прийти до фахівця та підписати з ним декларацію. Для обрання лікаря дитині (педіатра) необхідно взяти ще свідоцтво про її народження. Дитину приводити необов’язково. Декларацію з лікарем в цьому випадку підписує один з батьків або інший законний представник дитини.

Підписати декларацію можна лише в медзакладах, що підключені до електронної системи. Вони матимуть наліпку «Тут можна обрати свого лікаря».

Лікар, або представник медзакладу (медсестра, працівник реєстратури) введе ваші дані в електронну систему. Після чого на ваш мобільний надійде СМС з кодом, який потрібно повідомити працівнику закладу. Декларацію роздруковують з електронної системи, ви перевіряєте правильність внесених даних та підписуєте її у двох примірниках, один з яких забираєте з собою.

 До обов’язків вашого лікаря входить: лікування та обстеження, призначення необхідних аналізів, направлення до профільних спеціалістів, вакцинація, профілактика захворювань, видача рецептів, медичних довідок та лікарняних листків.

Лікар не може відмовити у підписанні декларації через хронічні захворювання пацієнта, його вік, стать, соціальний статус, матеріальне становище, зареєстроване місце проживання. Єдина причина для відмови — лікар уже має оптимальну кількість пацієнтів: для терапевта – це 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900. В такому разі заклад, у який ви звернулися, має запропонувати вам іншого лікаря.

Термін дії декларації з лікарем необмежений. Вона діє до того часу, доки ви не вирішите підписати декларацію з іншим лікарем, якщо з якихось причин захочете його змінити. В такому випадку попередня декларація анулюється автоматично. 

Кінцевого терміну підписання декларації немає. Її можна підписати будь-коли, наприклад, під час вашого найближчого візиту до лікаря. Але не відкладайте це на кінець року. Оберіть лікаря, якому довіряєте, і під час наступного візиту підпишіть з ним декларацію.

Якщо ваш лікар у відпустці чи на лікарняному, адміністрація медзакладу, в якому він працює, визначає лікаря, що впродовж цього часу виконуватиме обов’язки основного фахівця.

Якщо ви захворіли під час перебування в іншому місті, ви не залишитесь без допомоги. Вам потрібно звернутись до найближчого закладу з надання первинної допомоги. Підписувати декларацію для одноразового звернення не потрібно.

ФОТОКОЛАЖ

 Департамент інформації та комунікацій з громадськістю

Секретаріату Кабінету Міністрів України

 

 

Міністерство охорони здоров’я затвердив Порядок надання первинної медичної допомоги

 

Укладено Порядок надання первинної медичної допомоги – документ, який регламентує роботу терапевтів, педіатрів та сімейних лікарів, дає чіткий перелік послуг закладів «первинки» і формує нову культуру взаємодії лікаря та пацієнта. Уже з 1 липня абсолютно усі заклади первинної медичної допомоги (ПМД) мають керуватися цим документом.

 

Які послуги надаватимуть терапевти, педіатри та сімейні лікарі

Наказ № 504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги» визначає список послуг ПМД, вартість яких компенсовуватиме держава через Національну службу здоров’я України (НСЗУ). Так, терапевти, педіатри та сімейні лікарі спостерігатимуть за вашим станом здоров’я (чи станом здоров’я вашої дитини), ставитимуть діагнози та лікуватимуть найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стани. Так само терапевти, педіатри та сімейні лікарі вестимуть пацієнтів із хронічними захворюваннями та станами. За потреби ваш лікар дасть направлення до фахівця вторинної чи третинної допомоги – лора, ендокринолога, хірурга тощо – чи буде консультуватись з ним щодо вашого лікування.

Ваш лікар також надаватиме невідкладну допомогу при гострому розладі фізичного чи психічного здоров’я, якщо не потрібно екстреної, спеціалізованої або високоспеціалізованої меддопомоги.

Важливою буде роль вашого лікаря і у запобіганні хвороб. Ваш лікар вчасно виявить ризики для здоров’я. Він проконсультує, як поступово звільнитись від пагубних звичок, де знайти додаткову допомогу і перейти на здоровий спосіб життя.

У компетенції лікаря «первинки» – спостереження за здоровою дитиною, неускладненою вагітністю і окремі послуги паліативної допомоги. Ваш лікар також видасть потрібну довідку, листок непрацездатності, направлення для проходження медико-соціальної експертизи тощо.

 

Скільки людей може обслуговувати один лікар?

Згідно з Порядком, оптимальний обсяг практики для сімейного лікаря складає 1 800 пацієнтів, терапевта – 2 000, педіатра – 900.

Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 2000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто.

 

Чи будуть лікарі виїжджати на виклики до пацієнта?

Так, але рішення приймає лікар (терапевт, педіатр чи сімейний лікар), а не пацієнт чи працівники реєстратури. Люди, які насправді потребують консультації лікаря у себе вдома, не залишаться без допомоги. Пацієнт може подзвонити і записатись на прийом до лікаря або обґрунтувати потребу і викликати лікаря до себе додому, залишивши при цьому свої контактні дані. Лікар тепер матиме можливість передзвонити пацієнту і обговорити з ним його проблему, а також домовитись про час такого візиту. Раніше пацієнт самостійно здійснював оцінку свого стану або стану своєї дитини і приймав рішення дочекатися лікаря вдома. Зараз лікар на підставі інформації від пацієнта здійснюватиме оцінку ситуації і пропонуватиме пацієнту більш виважене рішення. Іноді стан пацієнта вимагатиме виклику швидкої (103), а не очікування, поки лікар ПМД прийде до нього.

Мова йде не про екстрену допомогу – служба «швидкої» працюватиме у звичному режимі.

 

Хто прийматиме пацієнтів, якщо лікар у відпустці?

Якщо лікар у відпустці чи з інших причин не може прийняти пацієнта, то надавач ПМД (заклад охорони здоров’я) має забезпечити заміну. Усі пацієнти практики мають знати про тимчасового нового лікаря завчасно: за тиждень, якщо заміна передбачувана (наприклад, лікар у відпустці чи у відрядженні), у перший день, якщо заміна непередбачувана (наприклад, лікар захворів).

При цьому укладати нову декларацію, писати заяви, йди до головного лікаря не треба. Навпаки – завдання адміністрації завчасно проінформувати пацієнтів, дати їм інформацію про нового лікаря і простежити, щоб меддопомога була безперервною.

 

З повагою до пацієнта: сервісні вимоги до медзакладів

Порядок вперше вводить поняття практики ПМД (первинної медичної допомоги) – це лікар та його пацієнти. Так, лікар формує свою практику та налагоджує довірчі стосунки з кожним пацієнтом. Водночас лікарі можуть утворювати групові практики ПМД: об’єднуватись, щоб забезпечити сервісні умови та безперервність надання меддопомоги.

Так, у Порядку вперше передбачені сервісні умови надання меддопомоги – прості речі, які тепер мають виконуватись обов’язково. Так, якщо змінюється адреса надання меддопомоги чи режим роботи, то пацієнти мають бути проінформовані: оголошення з новою адресою чи зміненим графіком прийому мають з’явитись у доступному для пацієнтів місцях і на веб-сторінках закладу чи лікаря, якщо такі є. Крім того, якщо пацієнти уже записались на прийом, їм мають повідомити про зміну адреси чи режиму роботи особисто (наприклад, телефоном).

Так само важливо інформувати пацієнтів, якщо надавач первинної меддопомоги з якихось причин припинив свою діяльність. Крім оголошення у доступному для пацієнтів місцях і на веб-сайтах, відповідні повідомлення має отримати кожен пацієнт особисто.

 

Як записатися на прийом і чи працюватимуть медзаклади у вихідні?

Записатись до лікаря можна буде особисто, телефоном, електронною поштою чи іншими доступними засобами. Якщо змінився номер телефону, адреса електронної пошти тощо – пацієнти мають бути проінформовані.

На вихідних більшість закладів не працюватимуть повний робочий день. Водночас Порядок визначає, що надавач ПМД може самостійно або спільно з іншими надавачами ПМД утворити черговий кабінет, де будуть приймати пацієнтів поза визначеними годинами прийому, а також у вихідні, святкові та неробочі дні.

 

Про Табель технічного оснащення

Щоби заклади могли надавати якісну меддопомогу, вони мають відповідати Табелю технічного оснащення. Оновлений Примірний табель матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб – підприємців, які надають первинну медичну допомогу, значно коротший, ніж це було раніше, і відповідає реальним потребам на «первинці». Необхідне технічне оснащення дозволить виконати Порядок надання ПМД.

28.03.2018 р.

 Прес-служба Міністерства охорони здоров’я України

 

З квітня можна обрати свого сімейного лікаря

 

2 квітня розпочинається національна кампанія «Лікар для кожної сім’ї». Українці зможуть підписати декларацію з сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром. Як буде відбуватися вибір лікарів — на брифінгу розповів заступник міністра охорони здоров’я України Павло Ковтонюк.

Підписання декларації — це, фактично, форма заяви. З її допомогою українці повідомлятимуть, що обрали саме цього лікаря і цей заклад. Інформація про вибір лікаря містиметься в електронній системі охорони здоров’я. З липня 2018 року Національна служба здоров’я України направлятиме гроші із загальних податків у медичний заклад лікарю, якого обрала конкретна людина.

 Відтепер вибирати лікаря можна у будь-якому закладі первинної допомоги незалежно від місця проживання або прописки.

Підключення закладів первинної допомоги до електронної системи охорони здоров’я триває. Заклади, які вже можуть підписувати декларації з пацієнтами, можна буде впізнати за спеціальною наліпкою — «Тут можна обрати свого лікаря».

Міністерство охорони здоров’я України очікує, що місцева влада по всій країні забезпечить для людей можливість обрати свого лікаря. Для цього на місцях мають забезпечити підключення закладів до електронної системи охорони здоров’я.

Кінцевого терміну підписання декларацій немає. Обрати свого лікаря встигнуть усі. Міністерство охорони здоров’я рекомендує не відкладати це на кінець року. Головне, щоб кожен обрав лікаря, якому довіряє, і під час наступного візиту підписав з ним декларацію.

«Я прописаний у Житомирі. Туди, в один із закладів міста, йдуть бюджетні кошти за мене. Тепер я зможу обрати лікаря, якому довіряю, у місці, де мені зручно. І з липня Національна служба здоров’я перерахує кошти за мене у цей заклад», — розповів Павло Ковтонюк під час брифінгу.

 

ЯК УКРАЇНЦІ ПІДПИСУВАТИМУТЬ ДЕКЛАРАЦІЇ

КРОК 1Оберіть за вашими особистими критеріями заклад чи лікаря. Ви можете скористатися порадами знайомих або відвідати найближчі заклади та дізнатися про лікарів там.

КРОК 2: Перевірте, чи вже можна підписати декларацію у вибраному закладі. Вам у цьому допоможе наліпка «Тут можна обрати свого лікаря».

КРОК 3: Візьміть із собою паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років — візьміть також свідоцтво про народження дитини.

КРОК 4: Зверніться у реєстратуру медзакладу та повідомте, що хочете підписати декларацію.

КРОК 5: Уповноважений працівник медзакладу (працівник реєстратури, медсестра або лікар) введе ваші дані в електронну систему. На мобільний надійде СМС з кодом. Повідомте цей код працівнику закладу.

КРОК 6: З електронної системи роздруковується декларація з вашими даними. Уважно перевірте, чи всі ваші дані правильні. Якщо потрібно, працівник закладу внесе зміни в системі та роздрукує декларацію ще раз. Підпишіть два екземпляри роздрукованої декларації. Один ви забираєте з собою, інший лишається у закладі.

КРОК 7: Працівник закладу підтверджує вашу декларацію електронним підписом і відправляє в електронну систему. Тепер ви в електронній системі охорони здоров’я, НСЗУ гарантовано направить гроші у ваш заклад і вашому лікарю з липня.

26.03.2018 р.

Прес-служба Міністерства охорони здоров’я  

 

Вручено відзнаку «За вагомий внесок у розвиток Ізяславщини» медикам району

 

Перший заступник голови районної державної адміністрації Павло Ковальчук та заступник голови районної державної адміністрації Володимир Левченко 22 березня взяли участь в оперативній нараді працівників Ізяславської центральної районної лікарні.

Нараду провів головний лікар району Олександр Агапій. Перед початком заходу  Павло Ковальчук вручив відзнаку районної державної адміністрації та районної ради – нагрудний знак  «За вагомий внесок у розвиток Ізяславщини» працівникам Ізяславської центральної районної лікарні: завідувачу інфекційним відділенням, Заслуженому лікарю України Михайлу Кирику та  лікарю-хірургу Миколі Лозов’ягіну.

Вручаючи відзнаку, Павло Павлович щиро подякував Михайлу Кирику та Миколі Лозов’ягіну за проведену роботу та побажав їм нових досягнень у справі охорони здоров’я жителів району.

23.03.2018 р.

Сектор інформаційної діяльності та комунікацій

з громадськістю апарату райдержадміністрації

 

 

Литовці поділилися з хмельницькими лікарями досвідом у сфері впровадження електронної системи охорони здоров’я

 

27 лютого Хмельниччину відвідала делегація з Литви. Представники литовської ІТ-сфери привезли свої розробки до України. На батьківщині вони займалися впровадженням електронної системи охорони здоров’я, а нині пропонують свою допомогу представникам влади в регіонах.

У Хмельницькому координатори проекту Рудзкіс Паулюс, Аріалгаускас Даріус, Міка Шімкумате та координатор в Україні Оксана Сивак поспілкувалися з керівниками області. Зокрема, на зустрічі були присутні заступник голови облдержадміністрації Валерій Олійник, голова обласної ради Михайло Загородний та директор Департаменту охорони здоров’я Яків Цуглевич.

Представники влади перш за все висловили щиру подяку литовським гостям за допомогу у лікуванні та реабілітації поранених бійців АТО. Тепер же сподіваються на підтримку у впровадженні електронної системи охорони здоров’я у нашій державі. Зокрема, директор Департаменту охорони здоров’я Хмельницької облдержадміністрації Яків Цуглевич підкреслив, що литовські гості мають великий досвід у цьому напрямку, бо тамтешню систему охорони здоров’я вважають однією з кращих в Європейському Союзі.

Яків Миколайович коротко розповів про зміни, які найближчим часом чекають на медичну галузь в Україні. Зокрема, про те, що з 1 квітня цього року у нашій державі має запрацювати електронний реєстр пацієнтів. Таким чином, впевнений посадовець, паперова робота відійде на другий план і працювати медичному персоналу стане простіше.

У свою чергу литовські координатори електронного сервісу охорони здоров’я розповіли про досвід Литви у створенні «електронної системи здоров’я», проаналізували ситуацію, плани та потреби нашого краю у цьому напрямку. Крім того, гості запропонували безкоштовно апробувати литовську систему в умовах нашої держави. Також запросили представників Хмельниччини відвідати Литву з 5-денним робочим візитом та переконатися в ефективності роботи електронної системи охорони здоров’я у цій країні.

28.02.2018 р.

За матеріалами Хмельницького обласного Центру здоров’я

 

Одним із елементів змін в системі охорони здоров'я є формування госпітальних округів

 

Про це та ряд інших  аспектів медичної реформи йшла мова в ході візиту 16 лютого поточного року делегації представників органів влади, депутатського корпусу, медичних установ на чолі з головою Ізяславської районної державної адміністрації Борисом Яцковим та головою Ізяславської районної ради Сергієм Шлегелем до Шепетівської центральної районної лікарні. Із представниками Ізяславщини своїми баченнями розвитку та результатами медичної реформи поділилися голова Шепетівської районної державної адміністрації Роман Підопригора, секретар Шепетівської міської ради Микола Кикоть, заступник Шепетівського міського голови Наталія Стасюк, головний лікар Шепетівської центральної районної лікарні Валентина Савчук.

Валентина Стасюк розповіла про структуру медичного закладу, про стан його фінансування. Також Валентина Миколаївна поділилась своїм баченням місця та ролі Шепетівської центральної районної лікарні та центральних районних лікарень, що входитимуть до Шепетівського госпітального округу.

У ході спілкування було наголошено, що географічні межі округу затвердив уряд  на основі пропозицій місцевої влади. Госпітальні округи створюються для впорядкування мережі медзакладів, які надають людям спеціалізовану медичну допомогу. Відповідно до намірів у кожному госпітальному окрузі буде принаймні одна лікарня інтенсивного лікування, оснащена всім необхідним обладнанням, щоб надавати спеціалізовану медичну допомогу цілодобово. Відстань до цієї лікарні має бути такою, щоб людина змогла доїхати туди максимум за годину. Також госпітальний округ має охоплювати принаймні 120 тисяч населення. І це єдині вимоги, які висуває Міністерство охорони здоров’я  до формування госпітальних округів. Всі інші питання вирішують громади: якою має бути мережа медичних закладів в госпітальному окрузі, які лікарні варто перепрофілювати, а які медзаклади додатково створити, як пацієнти зможуть до них доїхати, які дороги для цього потрібно відремонтувати чи побудувати.  

Неодноразово наголошувалось, що ніхто районні лікарні не закриватиме. Мова може йти про їх перепрофілювання. Тобто замість малопотужних, мало завантажених, погано оснащених лікарень будуть створені інші медичні заклади (центри реабілітації для   учасників АТО, діагностичні центри, хоспіси тощо). А кращі на даний час лікарні будуть додатково технічно та кадрово підсилені, щоб кожен мешканець округу мав можливість отримати якісну медичну допомогу.  

Про співпрацю органів влади Шепетівщини в організації роботи із медичного обслуговування місцевого населення розповіли голова Шепетівської районної державної адміністрації Роман Підопригора, секретар Шепетівської міської ради Микола Кикоть, заступник Шепетівського міського голови Наталія Стасюк.

Представники Ізяславщини також побували на будівельному майданчику майбутнього перинатального центру на 60 ліжок та поліклініки на 300 відвідувань на добу. Спорудження даного об’єкту ведеться в рамках створення бази для госпітального округу за кошти Державного фонду регіонального розвитку.

У ході зустрічі голова районної державної адміністрації Борис Яцков зазначив, що структура  госпітального округу має відповідати, перш за все, практичним потребам і спроможності місцевих громад.  Потрібно зробити все, щоб лікарі мали належне навантаження, а обладнання використовувалось максимально ефективно.  Також було наголошено на тому, що перехід на нову систему фінансування охорони здоров’я передбачає, що гроші йтимуть за пацієнтом. Тобто розмір фінансування з бюджету на лікарню прямо залежатиме від кількості пацієнтів, що отримали в ній медичну допомогу. І якщо лікарні не матимуть достатньо пацієнтів, місцевим органам влади доведеться самостійно шукати кошти на їх утримання та достойну зарплату лікарям. Зрештою долю лікарень вирішать пацієнти – вони не прийдуть в погано оснащену лікарню, до лікаря, що рідко проводить операції. Громади мають заздалегідь домовитись про те, якою буде мережа медичних закладів, виходячи з потреб. І вирішити, чи варто утримувати малопотужну лікарню в селі, чи краще відремонтувати дорогу до райцентру і швидко доставляти туди пацієнтів. 

ФОТОКОЛАЖ

20.02.2018 р.

Сектор інформаційної діяльності та комунікацій

з громадськістю апарату райдержадміністрації

 

Що таке дифтерія?

 

Дифтерія – інфекційне захворювання, яке протікає гостро, та характеризується запаленням переважно ротоглотки, основною причиною якого є потрапляння в організм бацили Леффлера (дифтерійна паличка).

Збудник довго зберігається у зовнішньому середовищі (на поверхні предметів і в пилу – до 2 міс). Стійкий до низької температури, при нагріванні до 60°С гине через 10 хв. Знищують збудника ультрафіолетові промені, розчини, які містять хлор, лізол та інші дезинфікуючі засоби.

 

Розвиток дифтерії

Джерело інфекції – хвора людина або носій дифтерійної палички. Найбільша роль в поширенні інфекції належить хворим на дифтерію ротоглотки, особливо зі стертою і атиповими формами хвороби. Люди, які одужали від хвороби, виділяють збудник протягом 15-20 діб (іноді до 3 міс)

Природна сприйнятливість людей до інфекції висока.

Дифтерійні антитіла, що передаються від матері, захищають новонароджених від захворювання протягом першого півріччя життя. У перехворілих на дифтерію або правильно щеплених людей виробляється антитоксичний імунітет, його рівень – надійний критерій захищеності від цієї інфекції.

Шляхи передачі – повітряно-краплинний (через чхання, кашель, розмову на близькій відстані), контактно-побутовий (через порізи, травми, садна, кон`юктиву око), харчовий (вживання інфікованої їжі).

Інкубаційний період (від моменту потрапляння інфекції в організм до перших ознак захворювання) становить від 2 до 10 днів.

Важливим є своєчасне діагностування хвороби. Адже за своїми клінічними проявами вона схожа на ангіну та інфекційний мононуклеоз. 

Найбільш частим місцем, де осідає інфекція, є ротоглотка.

Поширення інфекції по всьому організму відбувається через кровоносні й лімфатичні судини, отруюючи організм і викликаючи ознаки інтоксикації, запалення лімфатичних вузлів, набряк тканин, розлад серцево-судинної та нервової системи, уражуються нирки, надниркові залози та інші органи і системи.

Дуже важливо приділити належну увагу хворобі вчасно та не допустити зв’язування дифтерійного токсину із клітинами тіла, адже на пізніх стадіях нейтралізувати токсин в організмі уже неможливо. Дифтерійний токсин є сильною бактеріальною отрутою, сильніше якого є лише токсин палички, що викликає розвиток ботулізму, і токсин палички, що викликає розвиток правця.

Після дифтерії імунітет не завжди захищає людину від повторного інфікування й розвитку хвороби, однак серед щеплених, навіть, якщо вони захворіють, дифтерія протікає легко і не супроводжується ускладненнями.

 

Види дифтерії

1. Дифтерія ротоглотки

Дифтерія ротоглотки становить 90-95% всіх випадків захворювання у дітей і дорослих. Симптомами дифтерії ротоглотки є різке підвищення температури тіла до 38-39 °С, наліт на мигдалинах і на слизовій навколо мигдалин, загальне нездужання, слабкість, головний біль, біль у горлі при ковтанні, почервоніння й набряк мигдалин, піднебіння й дужок, незначний біль у шийних лімфовузлах, блідість шкіри.

Токсична дифтерія (1, 2 і 3 ступеня) – характеризується різким підвищенням температури тіла (аж до 41 °С), головним болем, сонливістю, млявістю, болем у горлі, а іноді й у животі. Можуть виникнути болючий спазм жувальних м’язів, збудження, марення. Шкірні покриви бліді. Наліт, білувато-сіруватого відтінку, повністю покриває мигдалини, піднебіння, дужки. Набряк майже перекриває просвіт зіву. Серед інших ознак можна виділити – закладеність носа, зміну голосу, солодкувато-нудотний запах з ротової порожнини, безболісний тістуватий набряк підшкірної клітковини шиї, нудоту, блювоту, серцебиття, синюшність губ, зниження артеріального тиску.

Гіпертоксична дифтерія – характеризується важким перебігом, є найбільш складною й небезпечною для життя формою хвороби. Розвивається звичайно на тлі інших захворювань – алкоголізму, гепатиту, цирозу печінки, цукрового діабету. Характеризується різким початком і стрімким розвитком запального процесу із  шкірними й внутрішніми крововиливами, кровотечами. Це може призвести до летального результату вже на 1-2 день від перших симптомів хвороби.

2. Дифтерійний круп

Початок супроводжується грубим «гавкаючим» кашлем і осиплістю голосу, потім з’являється відсутність звуків при спробі розмовляти, беззвучний кашель, утруднене шумне дихання, синішність. Далі у хворого порушується свідомість, з’являються судоми тіла, після чого хворий помирає від задухи.

3. Дифтерія інших локалізацій.

Дифтерія носа – характеризується утрудненим носовим диханням, гнійними або сукровичними виділеннями з носової порожнини, а також нальотом на слизовій носа.

Дифтерія очей — супроводжується запаленням кон`юктиви ока (частіше одностороннє), виділеннями різної інтенсивності, нормальною або злегка підвищеною температурою тіла, може утворюватись фібринова плівка, подразнення та мокнення шкіри навколо очей, набряк обличчя.

Дифтерія шкіри – розвивається в області ран, саден, попрілостей, екземи, грибкових уражень з тріщинами шкіри при занесенні збудників руками. Може тягнутися до 1 місяця і більше.

Дифтерія статевих органів – локалізується у чоловіків, зазвичай, в області крайньої плоті. У жінок процес може стати поширеним.

 

Ускладнення дифтерії.

Паралічі, переважно піднебіння, голосових зв’язок, дихальних шляхів, шиї;

Ураження черепних і периферичних нервів;

Токсичне ураження нирок;

Інфекційно-токсичний шок;

Міокардити;

Ураження надниркових залоз;

Частота їх розвитку при різних ступенях токсичної дифтерії – від 70 до 100%.

 

Принципи лікування:

1. Госпіталізація хворого є обов’язковим пунктом у лікуванні дифтерії, тому що ця хвороба заразна. Крім того, деякі форми захворювання можуть розвитися дуже швидко й не тільки серйозно нашкодити здоров’ю людини, але й призвести до летального результату. Госпіталізації підлягають навіть особи з підозрою на дифтерію, або ж носійством дифтерійної палички.

2. Для лікування дифтерії існує спеціальна протидифтерійна сироватка. Вона нейтралізує токсин, що циркулює в крові, отже, надає найбільший ефект при ранньому застосуванні. Ця хвороба, власне, небезпечна тим, що без негайного введення цієї сироватки половина хворих помирає.

Антибіотики малоефективні проти дифтерійної палички, вони призначаються при підозрі на ураження організму іншими видами бактеріальної інфекції.

 

Профілактика дифтерії

Вакцинопрофілактика залишається основним способом контролю дифтерії. Як і будь-який лікарський препарат, вакцини можуть викликати реакції, проте ризик померти від дифтерії набагато вищий, ніж ризик серйозної реакції на вакцину. Серйозні реакції на вакцини вкрай рідкісні. Побічні ефекти, такі як болісні відчуття і припухлість в місці ін’єкції або невелике підвищення температури, це звичайне явище.

Схема імунізації дітей передбачає імунізацію вакциною АКДП починаючи з 3 міс життя (вакцинують 3-кратно з інтервалом 30-40 днів). Ревакцинацію проводять через 9-12 міс після закінченої вакцинації. Для ревакцинації в 6-7, 11-12 і 16-17 років застосовують вакцину АДС-М. Особливого значення набула імунізація дорослих, в першу чергу прищеплюють осіб з груп підвищеного ризику:

осіб, які проживають в гуртожитку;

працівників сфери обслуговування;

медичних працівників;

викладачів, студентів, учнів та персонал шкіл, середніх і вищих спеціальних закладів, працівників дитячих дошкільних установ та ін.

Для щеплень дорослих застосовують вакцину АДС-М в формі планової імунізації кожні 10 років до 56 років включно. Особи, які перехворіли на дифтерію, також підлягають щепленням.

15.02.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

 

Президент про запровадження телемедицини: Об’єднавши зусилля сьогодні ця мета стала набагато ближчою

 

У присутності Президента Петра Порошенка відбулась церемонія підписання Меморандуму про співпрацю між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерством охорони здоров’я, Світовим банком та Міністерством закордонних справ Канади щодо підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості України та субвенції з державного бюджету на здійснення таких заходів.

Президент подякував Уряду Канади, особисто Прем’єр-міністру Джастіну Трюдо, який «з великим ентузіазмом разом з усім канадським урядом сприйняв пропозицію щодо спільної роботи із запровадження системи телемедецини для мешканців сільської місцевості в Україні».

Глава держави зазначив, що за його ініціативою відповідний проект почав реалізовуватись в Україні. За його словами, було виділено 4 млрд грн., з тих коштів, що були повернуті в Державний бюджет 1,5 млрд доларів, які були вкрадені чиновниками попередньої влади в українського народу. Він особливо відзначив дії Генеральної прокуратури України та Генерального прокурора Юрія Луценка у поверненні цих коштів до бюджету. «І частина цих коштів пішла на розвиток сільської медицини. Загалом ми маємо 5 млрд грн. коштів лише українського бюджету», - зазначив він.

«Кожен мешканець українського села повинен мати доступ до кваліфікованої медичної допомоги», - наголосив Глава держави. Він відзначив важливість тісної координації цієї роботи з прийнятою парламентом медичною реформою.

«На сьогоднішній день кожен, хто знаходиться в селі, вимушений їхати до районної лікарні, (оскільки – ред.) позбавлений можливості отримати кваліфіковану медичну допомогу і не маючи навіть надії на це», - підкреслив Глава держави.

Президент не виключив, що знадобиться навчання фахівців, розробка оптимальної моделі, підбір програмного забезпечення, яке вже виправдало себе в інших країнах, зокрема в Канаді. Глава держави також розповів, що під час його переговорів з Канцлером Німеччини Ангелою Меркель обговорювалось питання залучення найпередовіших німецьких технологій телемедицини. За словами Президента, понад 700 млн доларів надала Канада для втілення реформ в Україні, більше 12 млрд доларів за 25 років надав Світовий банк.

Глава держави також наголосив, що минулого року під час зустрічі з Головою Світового банку Джимом Йонг Кімом обговорювалось питання запровадження телемедицини. «Мені приємно, що я знайшов однодумця, великого ентузіаста (в особі Голови Світового банку – ред.), який пообіцяв мені, що ми зробимо фантастичний проект», - розповів Петро Порошенко.

«Мрію, щоб в найближчий час, якомога скоріше після імплементації цілей, які задекларовані в нашому Меморандумі, ми могли приїхати в село, зайти в амбулаторію, вийти на зв'язок з найкращими професорами України і продемонструвати ефективність функціонування системи телемедицини», - зауважив Президент. Він додав, що, об’єднавши зусилля, сьогодні ця мета стала набагато ближчою.

У свою чергу, Віце-прем’єр-міністр України – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко наголосив на важливості впровадження сучасних медичних технологій в сільській місцевості, зокрема телемедицини. «Ми розробили методику формування цієї мережі та разом із МОЗ створили вимоги до приміщень та забезпечення сучасних комунікацій між лікарями усіх рівнів», - сказав він.

Виконуюча обов’язки Міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун подякувала Президенту України за його наполегливість у впровадженні медичної реформи, зокрема й в частині розвитку сільської медицини та телемедицини.  «Щоб насправді гарантувати доступ до якісних медичних послуг, усім українцям треба допомогти тим, хто живе в селах», - додала вона. Уляна Супрун висловила впевненість, що система універсальної медичної допомоги на сьогодні стає можливою в нашій країні: «В перший раз за 25 років ми даємо нашим громадянам можливість мати доступ до медичних послуг на якісному рівні».

Надзвичайний і Повноважний Посол Канади в Україні Роман Ващук підкреслив, що Уряд Канади підтримує реформаторські зусилля України, зокрема впровадження «універсального доступу до системи охорони здоров’я».

Директор Світового банку у справах Білорусі, Молдови та України Сату Кахконен висловила впевненість в тому, що проект буде успішно реалізований в Україні, особливо наголосивши на тому, що підтримка сільської медицини є надзвичайно важливим питанням для покращення надання медичних послуг на первинному рівні та збільшення тривалості життя українців.

«Я аплодую вам обом (Президенту та виконуючій обов’язки Міністра охорони здоров’я –ред.) за ваше лідерство та вашу наполегливу роботу щодо впровадження цілісної реформи медицини та ініціативи щодо реформування сільської медицини», - сказала Сату Кахконен та висловила сподівання, що ця реформа «дасть швидкий позитивний результат».

08.02.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту  Президента України http://www.president.gov.ua/

 

 

Медичні установи першого рівня медичної допомоги Ізяславщини отримали нові транспортні засоби

 

 З метою покращення матеріально-технічного забезпечення закладів охорони здоров’я першого рівня Ізяславського району за ініціативи керівництва районної державної адміністрації  та при підтримці депутатського корпусу районної ради за 2016-2017 роки за кошти районного бюджету було придбано 4 автомобіля Daewoo Sens:  у 2016 році – 1 авто, у 2017 році -  ще 3 транспортні засоби. Для цього в районному бюджеті були передбачені відповідні кошти. Так, останні три транспортні засоби було придбано  за 199,0 тис. грн. кожен. Крім того два авто обладнано газобалонним устаткуванням, що дозволить більш раціонально використовувати бюджетні кошти.

Як зазначив головний лікар Ізяславського районного центру первинної медико-санітарної допомоги Сергій Літвінчук: «Нові автомобілі стануть порятунком для жителів сіл, що потребують постійної уваги лікарів. Переоснащення медичної галузі району новою технікою – важливий крок у розвитку охорони здоров’я. Наше завдання, щоб жителі Ізяславщини отримували якісні медичні послуги, оскільки здоров’я – найдорожче, що є у людини». Про це Сергій Іванович наголосив 7 лютого в місті Ізяслав на церемонії урочистого освячення нових легкових автомобілів Daewoo Sens.  Чин освячення здійснив священик свято-Михайлівського храму міста Ізяслав Української Православної Церкви митрофорний протоієрей о.Володимир Савельєв. Він благословив всіх присутніх водіїв транспортних засобів та провів короткий молебень і освятив нові автомобілі.

Раді такому подарунку не лише жителі сіл та району, а й самі медики, оскільки, тепер не потрібно буде на «перекладних» добиратися до своїх пацієнтів, а швидко й оперативно відвідувати хворих.

Як зазначалося на медичній раді закладів охорони здоров’я району (Ізяславської центральної районної лікарні та Ізяславського районного центру первинної медико-санітарної допомоги), що відбулась днями, в державі  розпочався процес автономізації медзакладів – перетворення медичних закладів у комунальні некомерційні підприємства. У такому статусі вони зможуть укласти договори із Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Питання зміцнення матеріальної бази закладів охорони здоров’я району перебуває під постійною увагою керівництва районної державної адміністрації та районної ради. На реалізацію цих завдань в районному бюджеті на 2018 рік також передбачено відповідні кошти.

ФОТОКОЛАЖ

07.02.2018 р.

За матеріалами Ізяславського районного центру

первинної медико-санітарної допомоги

 

Уряд розширив програму «Доступні ліки»

 

Загалом у новому реєстрі препаратів, що беруть участь у програмі “Доступні ліки”, налічується 239 торгових назв, з них 47 – безоплатних.

5 лютого 2018 року, Міністерство охорони здоров’я затвердило новий реєстр препаратів урядової програми “Доступні ліки”, які пацієнти з серцево-судинними захворюваннями, діабетом ІІ типу та бронхіальною астмою можуть отримати безоплатно або з незначною доплатою – Наказ МОЗ України від 05.02.2018 № 177.

До оновленого реєстру ліків увійшло 239 препаратів 48 виробників, з яких 18 виробників українських і 30 – іноземних. Нагадаємо, раніше у програмі брали участь 198 препаратів 43 виробники.

Оновлений реєстр також був доповнений ще 2 діючими речовинами для лікування серцево-судинних захворювань та діабету ІІ типу — Лозартан (11 препаратів) та Глібенкламід (3 препарати). Загалом у програмі 23 діючі речовини.

У порівнянні з попереднім переліком у новому реєстрі стало на 24 позиції більше для пацієнтів, які хворіють на серцево-судинні захворювання, на 14 – для діабету ІІ типу, на 3 – для лікування бронхіальної астми.

Завдяки новому механізму ціноутворення (додаткові 5 днів для фармкомпаній для зниження своїх цінових пропозицій), список безоплатних препаратів вдалося розширити додатково на 13 найменувань. В новому переліку вже міститься 47 препаратів, що на 100% відшкодовуватимуться за державний кошт.

“Зростання кількості препаратів навіть без розширення на нові групи захворювань – це, безперечно, один із найяскравіших показників, що урядова програма “Доступні ліки” є дуже успішною політикою. Ще одна добра новина: від сьогодні ми маємо суттєво більший асортимент безоплатних ліків. Завдяки новим ініціативам, ухвалених Урядом, до програми вдалося долучити ще 15 безоплатних торгових найменувань. А це щонайменше додаткових 4,5 млн упаковок ліків”, – зазначив заступник міністра Роман Ілик.

Реєстр препаратів програми “Доступні ліки” зокрема включає інформацію про торгівельні назви препаратів, діючі речовини, форму випуску, дозування, виробника, роздрібну ціну за упаковку та суму доплати.

Нагадаємо, урядова програма “Доступні ліки” почала діяти у квітні 2017 року. За 9 місяців роботи програми пацієнти отримали ліки від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми майже за 14 млн рецептів на понад 614 мільйонів грн бюджетних коштів.

Число пацієнтів, які прийшли до лікаря та отримали рецепт на «Доступні ліки», в середньому у регіонах коливається від 100 до 300 тис. За час, коли програма набирала обертів і люди почали їй довіряти, кількість пацієнтів збільшилася у 10 разів.

Кожна третя аптека бере участь у програмі – нині їх 6 761.

Для того, щоб отримати препарати за цією програмою, потрібно звернутись до лікаря, отримати правильно виписаний рецепт із зазначенням діючої речовини, прийти до аптеки, що бере участь у програмі, та отримати обрані ліки.

Детальніше про програму: https://goo.gl/pA2r4V та http://liky.gov.ua

Карта аптек, що беруть участь: https://goo.gl/dCEMCw

06.02.2018 р.

Прес-служба Міністерства охорони здоров’я України

 

Медична реформа має бути доступною та зрозумілою для пацієнта

 

Про  підсумки роботи закладів охорони здоров’я району у 2017 році, про існуючі проблеми медичної галузі та шляхи їх вирішення  було розглянуто  2 лютого на спільній медичній раді Ізяславської центральної районної лікарні та Ізяславського районного центру первинної медико-санітарної допомоги. У роботі медичної ради крім медичних працівників району взяли також участь перший заступник голови районної державної адміністрації Павло Ковальчук, голова районної ради Сергій Шлегель, Ізяславський міський голова Валентина Корнійчук, начальник управління фінансів районної державної адміністрації Сергій Журавель.

Про основні досягнення в галузі доповіли керівники медичних закладів – Ізяславської центральної районної лікарні Олександр Агапій, Ізяславського районного центру первинної медико-санітарної допомоги Сергій Літвінчук, їх заступники та районні профільні спеціалісти: Світлана Кущук, Сергій Глєба, Олексій Бритковський, Лариса Ліфантьєва, Олег Вовчук, Лідія Дем’янчук, Наталія Штогрин.

Під час виступів було проаналізовано стан захворювання населення району у різних нозологіях,  наголошувалось на злагодженій роботі медичних закладів першого та другого рівнів. Також було означено проблемні питання та  окреслено шляхи їх вирішення.

Особливу увагу під час медичної ради було звернуто на стан впровадження медичної реформи. Про це було неодноразово акцентовано під час виступів очільників медичних закладів та керівників району, які були присутні на зібранні.  Зокрема було наголошено на тому, що медична реформа має бути доступною та зрозумілою для кожного пацієнта і для кожного жителя району. «Відсутність чіткої поінформованості населення про те, як вже у червні будуть отримувати медичні послуги пацієнти, створює певне нерозуміння та уповільнює процес реформування», - наголосили виступаючі. Зокрема було зазначено, що паралельно із впровадженням реформи медичним працівникам закладів першого та другого рівня необхідно проводити широку інформаційну кампанію щодо змін у медичній галузі. Також було наголошено на необхідності проведення роз’яснювальних нарад і з самими медиками, аби вони могли відповісти на всі запитання пацієнтів.

Крім того було сказано, що реформа системи охорони здоров’я в державі залишається важливим пріоритетом Уряду для забезпечення високоякісної медичної допомоги, створення однакових умов доступу до медичних послуг для кожного громадянина, незалежно від місця проживання, роботи та соціального статусу. Основними напрямами діяльності Міністерства охорони здоров’я визначено реформування первинної, а згодом — вторинної і третинної ланок надання медичної допомоги, підвищення рівня кваліфікації фахівців, перехід до національної системи медичного страхування, зміну системи фінансування галузі, впровадження системи реімбурсації ліків для певних видів захворювань, затвердження протоколів лікування та елементів страхової медицини. Такі кроки є обґрунтованими, оскільки демографічна ситуація як індикатор стану здоров’я населення, у державі, області та районі погіршились.

Особливу увагу було звернуто на стан виконання в районі програми «Доступні ліки». “Завдяки цій урядовій ініціативі найбільш вразливі категорії пацієнтів, які не завжди мають достатньо коштів, щоб придбати потрібні ліки самотужки, можуть вчасно отримати необхідне лікування. Фінансування всіх заходів забезпечено,  у 2017 році кошти за програмою “Доступні ліки” в районі було використано у повному обсязі” – зазначив заступник головного лікаря Ізяславського РЦ ПМСД Сергій Глєба. Окрім того він повідомив, що за інформацією Міністерства охорони здоров’я планується вже в лютому збільшити перелік ліків, які можна буде отримати за програмою на 100% безоплатно. Також у 2018 році до цього переліку додадуться препарати для лікування ще трьох нозологій: виразки і хронічних гастроентерологічних патологій, депресивних станів та анемії вагітних у першому триместрі. Щоб отримати ліки за програмою, пацієнту треба спочатку отримати рецепт у сімейного лікаря або терапевта із зазначенням діючої речовини, а тоді  слід звернутися із ним до однієї із аптек, що долучилися до програми.

Також під час підведення підсумків роботи було зазначено на плідній співпраці медичних закладів районі із органами влади: районною державною адміністрацією, районною, міською та сільськими радами району. Результатом співпраці було завершено в 2017 році реконструкції приміщення центральної районної лікарні, проведення ремонтних робіт на ряді об’єктів центральної районної лікарні та закладів охорони здоров’я першого рівня. Було скооперовано кошти для придбання нового медичного обладнання.

05.02.2018 р.

За матеріалами Ізяславської ЦРЛ та Ізяславського РЦ ПМСД

 

Відкрито нову програму бізнес-стажування для фахівців з України за напрямом «Охорона здоров’я: Управління клініками»

 

Рада голів державних адміністрацій у рамках співпраці з Американською Комерційною Службою Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні і Програмою SABIT, яку фінансує Міністерство Торгівлі США, інформує про відкриття нової програми бізнес стажування для фахівців з України за напрямом «Охорона здоров’я: Управління клініками».

Термін стажування у США: з 31 березня до 21 квітня 2018 року.

Анкети на конкурс щодо участі у Програмі стажування приймаються до кінця дня 15 лютого 2018 року.

Для участі у Програмі стажування запрошуються (лише фахівці приватних закладів):

• Головні лікарі, керівники та власники приватних медичних закладів;

• Керуючі приватних медичних закладів, що працюють у різних відділах (менеджмент, HR, закупки, постачання і т.і.);

• Фахівці приватних клінік та діагностичних медичних закладів;

• Фахівці, що займаються телемедициною та покращенням якості медичних послуг;

• Представники медичних асоціацій.

 

Вимоги до кандидатів:

• Технічна підготовка та відповідний досвід роботи у сфері управління клінікою;

• Мінімум 3 роки досвіду на керівній посаді (управління середньої та вищої ланки, особи, що приймають управлінські рішення у своїй компанії або установі).

• Володіння англійською мовою не є обов’язковим.

Розгляд і відбір кандидатів на участь у Програмі буде проводити Міністерство торгівлі США. Остаточне рішення щодо складу учасників приймає Програма САБІТ у Вашингтоні.

Стажування фінансується Міністерством торгівлі США: Програма САБІТ покриває учасникам витрати, пов’язані з перельотом з Києва до США і назад; проживання, програму навчання, послуги перекладачів у робочі години; медичне страхування на випадок непередбаченої необхідності і невелику стипендію, що компенсує частину витрат на харчування та інші витрати.

Мета програми – знайомство з американською системою приватного амбулаторного обслуговування.

Орієнтовна програма стажування: Групове тритижневе стажування почнеться з тижня теоретичних занять, до яких можуть входити семінари з нормативів, законодавства, стандартів, сертифікації,  розроблення бізнес-планів, міжкультурних комунікацій, перемовин та управління, як для бізнесу, так і для асоціацій. Далі учасники відвідають американські компанії, що працюють в різних сферах охорони здоров’я, та зустрінуться з представниками відповідних галузевих асоціацій.

 Більш детальну інформацію про Програму, умови участі, зразок Анкети на участь, Інструкцію з заповнення Анкети можна отримати ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.

31.01.2018 р.

За матеріалами Ради голів державних адміністрацій

Набув чинності закон про медреформу

30 січня набув чинності Закон України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" № 2168-VIII від 19.10.2017. Підготовчий етап впровадження медичної реформи триває ще з минулого року. Тепер є законні підстави прийняти низку рішень, щоб вчасно реалізувати заявлений раніше план реформування первинної ланки охорони здоров’я.

Уже триває підготовка до створення Національної служби здоров’я України— національного страховика, який укладатиме договори із закладами охорони здоров’я та закуповуватиме у них послуги з медичного обслуговування населення. Тепер зможемо оголосити конкурс на посаду голови НСЗУ та двох його заступників. Плануємо, що до липня НСЗУ буде утворена та розпочне роботу.

Також розпочався процес автономізації медзакладів – перетворення медичних закладів у комунальні некомерційні підприємства. У такому статусі вони зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету. Звертаємо увагу керівників медзакладів на важливість ознайомлення з законодавством та нашими рекомендаціями щодо процесу автономізації.

Для входження в реформу заклад первинної медичної допомоги має обрати медичну інформаційну систему (МІС) та підключитися до електронної системи охорони здоров’я, яка наразі працює в тестовому режимі. привести матеріально-технічне забезпечення закладу у відповідність до Табелю технічного оснащення.

Українці почнуть вибирати лікаря первинної допомоги (сімейного лікаря, терапевта, педіатра) і підписувати з ними Декларації з квітня 2018 року. До цього часу підписання Декларацій про вибір лікаря відбувається у пілотному режимі.

30.01.2018 р.

За матеріалами з офіційного веб-сайту Кабінету Міністрів України http://www.kmu.gov.ua/

 

 

 

О.Корнійчук: На виконання програми “Доступні ліки” вже профінансовано майже 1,4 млн.грн.

 

Хмельниччина розпочала фінансування урядової програми “Доступні ліки”. Про це голова облдержадміністрації Олександр Корнійчук повідомив під час оперативної наради з представниками окремих структурних підрозділів облдержадміністрації.

Як зазначив очільник області, кошти для програми «Доступні ліки» з держбюджету в обсязі 1,38 млн. грн. надійшли на рахунки і вже розподілені по районах. Також Олександр Олександрович вкотре наголосив на важливості ефективної реалізації програми “Доступні ліки”.

“Завдяки цій урядовій ініціативі найбільш вразливі категорії пацієнтів, які не завжди мають достатньо коштів, щоб придбати потрібні ліки самотужки, можуть вчасно отримати необхідне лікування. Фінансування всіх заходів забезпечено, і я особисто проконтролюю, щоб в області програма “Доступні ліки” виконувалася в повному обсязі, а кошти розподілялися вчасно,” – підкреслив голова облдержадміністрації.

Слід зазначити, що Урядова програма “Доступні ліки” показала свою ефективність як на всеукраїнському, так і на обласному рівні. Так, за інформацією Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації, минулого року програмою “Доступні ліки” скористалося 329 тисяч 986 мешканців області. Було виписано 643 тисячі 378 рецептів, 335 аптечних закладів приєдналися до цієї програми.

Нагадаємо, що наразі механізм відшкодування вартості ліків (реімбурсації) поширюється на серцево-судинні захворювання, діабет ІІ типу та бронхіальну астму. До реєстру Урядової програми “Доступні ліки” включено 199 лікарських препаратів, які можна отримати безкоштовно або з невеликою доплатою, з них 160 – для лікування серцево-судинних захворювань, 29 – цукрового діабету, 10 – бронхіальної астми.

З січня 2018 року  перелік лікарських засобів, які частково, або повністю підлягатимуть відшкодуванню збільшено (239).

Окрім того, за повідомленням Міністерства охорони здоров’я, планується вже в лютому збільшити перелік ліків, які можна буде отримати за програмою на 100% безоплатно. Також у 2018 році до цього переліку додадуться препарати для лікування ще трьох нозологій: виразки і хронічних гастроентерологічних патологій, депресивних станів та анемії вагітних у першому триместрі.

Щоб отримати ліки за програмою, пацієнту треба спочатку отримати рецепт у сімейного лікаря або терапевта із зазначенням діючої речовини, а тоді  звернутися з ним слід до однієї з аптек, що долучилися до програми.

25.01.2018 р.

 

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

 

Обережно: дифтерія.

Міністерство охорони здоров’я закликає вакцинувати дітей і вакцинуватися дорослим

 

У зв’язку з небезпечністю хвороби та низьким рівнем охоплення щепленнями в Україні, Міністерство охорони здоров’я рекомендує вакцинацію для дітей і ревакцинацію для дорослих. Для лікування дифтерії в Україні наявна протидифтерійна сироватка.

Єдиний спосіб захиститися від дифтерії і попередити розвиток небезпечних ускладнень – вакцинація для дітей і ревакцинація для дорослих (кожні 10 років).

Під час епідемії дифтерії в Україні з 1991-го до 1998-го року, спричиненої низьким охопленням дітей вакцинацією та відсутністю ревакцинації дорослих, на дифтерію захворіли близько 20 тисяч людей, 696 із них померли.

Нагадуємо, що вакцинація від дифтерії призначена не лише дітям, а і дорослим.

В Україні щеплення від дифтерії дітям можна зробити безоплатно цільноклітинною вакциною проти кашлюку, дифтерії та правцю АКДП, яка забезпечує найкращий захист. Також наявна безкоштовна вакцина для профілактики дифтерії та правця АДП та вакцина для профілактики дифтерії та правця із зменшеним вмістом антигена АДП-М, яку застосовують для дорослих.

Як і будь-який лікарський препарат, вакцини можуть викликати реакції, проте ризик померти від дифтерії набагато вищий, ніж ризик серйозної реакції на вакцину. Серйозні реакції на вакцини вкрай рідкісні. Побічні ефекти, такі як болісні відчуття і припухлість в місці ін'єкції або невелике підвищення температури, це звичайне явище.

На 1 січня 2018 в Україні наявні 2,7 млн доз вакцини АКДП, 700 тис доз АДП та 6,1 млн доз АДП-М.

За 11 місяців 2017 року 45,4% дітей віком 18 місяців отримали три дози вакцини АКДП, 38,7% дорослих захищені від дифтерії вакциною АДП-М.

Для лікування дифтерії в Україні наявні 900 доз протидифтерійної сироватки, які як гуманітарну допомогу Україна отримала наприкінці 2017 року. Препарати мають сертифікат якості GMP, що гарантує, що продукція постійно виробляється і контролюється за стандартами якості, які відповідають її призначенню, та відповідно до вимог реєстраційного досьє. Також на 2018 рік Міністерство охорони здоров’я заклав у бюджет 40,2 млн гривень для закупівлі сироваток та імуноглобулінів для лікування хворих на небезпечні інфекційні захворювання, що супроводжуються високим рівнем смертності, серед яких і дифтерія. Препарати будуть придбані через міжнародні організації і відповідним чином зареєстровані, наразі йде планування закупівель.

Дифтерія небезпечна тим, що без негайного введення сироватки близько 50% хворих можуть померти, навіть з сироваткою залишається ризик смерті до 20%.

Інфекція передається повітряно-крапельним шляхом. Коли дифтерійна бактерія потрапляє у дихальну систему, вона виробляє токсин, що руйнує тканини дихальної системи. Захворювання проявляється у вигляді ангіни, коли у горлі утворюються плівки, що можуть ускладнювати дихання та ковтання. Токсин може спричинити:

· слабкість

· біль у горлі

· лихоманку

· набряк залоз у шиї

Токсин також може потрапити у кров і вразити серце, нирки і нервову систему.

Ускладнення від дифтерії можуть включати:

· блокування дихальних шляхів

· пошкодження серцевого м'яза (міокардит)

· ушкодження нерва (поліневропатія)

· легеневу інфекцію (дихальну недостатність або пневмонію).

19.01.2018 р.

За матеріалами Міністерства охорони здоров'я

 

 

 

ДУ «Хмельницький обласний лабораторний центр МОЗ України» інформує

 

Станом на 17.01.2018 року в області зареєстровано 6 лабораторно підтверджених випадків кору та 7 підозрілих на кір випадків – всього 13 (для порівняння у 2017 році в області було зареєстровано 11 випадків кору).

Серед 13 захворілих – п’ятеро дітей, в тому числі у віковій групі 5-9 років – 2 дітей, 10-14 років – 1 дитина і у 15-17 років – 2. Випадки захворювань реєструвались в м.Хмельницькому, Полонському, Деражнянському, Білогірському, Ізяславському, Городоцькому та Славутському районах.

Практично всі випадки захворювань були завезені в область студентами та заробітчанами, які повернулись додому на новорічно-різдвяні  свята з неблагополучних по захворюваності на кір областей України (міста Одеса, Львів, Київ, Тернопіль, Чернівці).

Всі захворілі госпіталізовані в лікувальні заклади, де отримують відповідне лікування. У вогнищах кору проводиться необхідний комплекс лікувально-профілактичних та протиепідемічних заходів.

Ефективним та надійним захистом від захворювання є вакцинація. На сьогодні область забезпечена Бельгійською вакциною проти кору. Щеплення можна зробити в лікувальному закладі за місцем проживання або навчання.

17.01.2018 р.

За матеріалами офіційного сайту Хмельницької обласної державної адміністрації http://www.adm.km.ua/

 

Кір – профілактика, ознаки, лікування

 

Кір - це висококонтагіозне (надзвичайно заразне) гостре вірусне захворювання. В основному на кір хворіють не щеплені діти, що відвідують дитячі заклади. Підлітки й дорослі, що раніше не хворіли на кір, та не отримали вакцину проти нього, також залишаються надзвичайно сприйнятливими до цієї інфекції.

 

Як відбувається зараження кором?

Джерелом інфекції є хвора на кір людина з моменту появи перших ознак хвороби до п'ятого дня від початку висипань. У випадку зараження, після контакту із хворим проходить від 7 до 17 днів, перш ніж хвороба проявиться (інкубаційний період).

Кір - це повітряно-краплинна інфекція. Вірус попадає в організм через слизові оболонки верхніх дихальних шляхів і очі від хворої на кір людини, яка поширює його при диханні, розмові, чханні і кашлі.

Вірус кору передається з потоком повітря, він може попадати в сусідні приміщення й навіть на інші поверхи будинку через вікна, вентиляцію, замкові щілини, - тому заразитися можна просто перебуваючи в одному будинку із хворим. При цьому вірус швидко гине в зовнішньому середовищі, тому поширення інфекції через предмети (постільну білизну, одяг, іграшки), а також через третіх осіб, що контактували із хворим, практично неможливо. Приміщення, де перебував хворий кором, досить провітрити, щоб у ньому можна було перебувати без ризику заразитися, дезінфекція не потрібна.

 

Як відбувається захворювання на кір?

Хвороба починається гостро: дитина скаржиться на сильний головний біль, слабкість, температура може підвищуватися до 40ºC, апетит відсутній. Незабаром з'являються нежить, кашель - звичайно сухий, болісний, або гавкаючий - при ларингіті. Горло в дитини червоне, набрякле, шийні лімфовузли збільшені. Характерне запалення слизової оболонки око - кон'юнктивіт. Його прояви при кору яскраво виражені: очі червоніють, з'являється сльозотеча, світлобоязнь, згодом з'являється гнійні виділення. На другий-третій день хвороби на піднебінні з'являються рожеві крапкові висипання (енантема), а на слизовій оболонці щік, ясен і губ - характерні для кору малесенькі білусоваті цятки (плями Бєльського-Філатова-Коплика). І те, і інше можна побачити до появи висипу на тілі.

На 4-5 день хвороби з'являється висип - спочатку на шкірі голови, за вухами, на обличчі. Наступного дня вона поширюється на тулубі, ще через день - на руках й ногах. Коревий висип являє собою численні дрібні червонуваті цятки і пухирці, які мають тенденцію до злиття й утворення більших плям. У період появи висипу стан дитини різко погіршується - знову підвищується температура, підсилюються катаральні явища (нежить, кашель), загострюється кон'юнктивіт. Дитина млява, відмовляється від їжі, спить неспокійно.

Якщо немає ускладнень, то із четвертого дня від початку висипань наступає поліпшення стану. Висипка або зникає зовсім, або переміняється пігментацією й ділянками лущення шкіри. Зникнення висипу відбувається в порядку, зворотному її появі. У дитини нормалізується температура, проходять катаральні явища - вона поступово видужує.

 

Можливі ускладнення

У наші дні при вчасно початому грамотному лікуванні ускладнення при корі бувають нечасто. Більшість дітей ( на відміну від дорослих) переносять цю хворобу без наслідків. Ускладнення частіше виникають у дітей до року, недоношених, з малою масою тіла, алергіків.

Перебіг хвороби може ускладнюватися ураженням дихальної системи: - ларингітом, трахеїтом, бронхітом, пневмонією; очей - кон'юнктивітом, блефаритом; травної системи - диспепсії; запаленням середнього вуха - отитом або слухової труби - евстахеїтом. У маленьких дітей часто буває стоматит.

Найважчі ускладнення кору, які, на щастя, зустрічаються украй рідко, торкаються головного мозку - менінгіт і енцефаліт.

 

Лікування та догляд

Неускладнений кір лікують дома, обов'язково під спостереженням лікаря. При важкому перебігу хвороби, розвитку ускладнень, можлива госпіталізація.

Лікар призначає дитині лікування, яке допомагає впоратися із симптомами хвороби й підтримати імунітет: вітаміни А й С, жарознижуючі засоби на основі парацетамолу або ібупрофену; таблетки або мікстури для полегшення кашлю; антигістамінні засоби; судинозвужувальні краплі в ніс; краплі й мазі для очей і т.д. Антибіотики призначаються тільки при приєднанні вторинної інфекції й розвитку ускладнень (отит, бронхіт, пневмонія й ін.).

У кімнаті, де перебуває хвора дитина, необхідно щодня робити вологе прибирання. Провітрювання повинні бути якнайчастіше. Штори краще тримати закритими, тому що при корі спостерігається світлобоязнь. Постільна білизна й піжама хворої дитини повинні бути свіжими. Дитину треба часто й багато напувати простою водою, компотами, морсами, чаями. Їжа повинна бути легка: кисломолочні продукти (кефір, йогурт, кисляк); овочеві супи; овочеві й фруктові пюре; відварене протерте м'ясо (нежирна телятина, курка, індичка).

Після перенесеного кору дитина дуже ослаблена: якийсь час вона може почувати себе не надто добре, погано їсти, вередувати, швидко утомлюватися. Її імунна система ще мінімум два місяці залишається надзвичайно сприйнятливої до будь-якої інфекції. Треба намагатися оберігатись від зайвих контактів, навантажень, стресів, переохолодження і т.д. Велику увагу варто приділити харчуванню, порадитися з лікарем із приводу приймання вітамінів.

 

Профілактика кору

У людини, що перехворіла кором, на все життя зберігається імунітет до цієї інфекції - випадки повторних захворювань одиничні.

Діти до 6 місяців, що особливо перебувають на грудному вигодовуванні, хворіють на кір украй рідко.

Основний спосіб профілактики цієї інфекції - активна імунізація. Вакцинація проти кору проводять дітям у віці 12 місяців, ревакцинація - у шість років. Імунізація проти кору також проводиться раніше не привитим підліткам, що й не боліли кором, у віці 15-17 років і дорослим у віці до 35 років.

Тому, хто контактував із хворим кором, і при цьому раніше не хворів і не щеплений проти цієї інфекції, можливе проведення пасивної імунізації. Уведення імуноглобуліну протягом перших днів після контакту може захистити від хвороби або забезпечити більш легкий її перебіг.

 

Кір під час вагітності

Якщо майбутня мама занедужає кором, можливі викидень або передчасні пологи. Дитина може народитися з дефіцитом маси тіла і навіть (за непідтвердженими даними) з вадами розвитку.

Вакцинацію або ревакцинацію проти корі потрібно проводити жінкам, що не мають протикірових антитіл, мінімум за місяць до зачаття, під час вагітності її проводити не можна.

Якщо вагітна жінка, що не має імунітету проти корі, контактувала із хворим, у перебігу перших днів після контакту можливе проведення пасивної імунізації імуноглобуліном.

15.01.2018 р.

 

Медична реформа: Що мають зробити заклади первинної допомоги у 2018 році, щоби приєднатися до медреформи?

 

Що мають зробити заклади первинної допомоги у 2018 році, щоби приєднатися до медреформи:

Комунальні заклади мають реорганізуватися у некомерційне комунальне підприємство.

Лише у статусі комунальних некомерційних підприємств вони зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Забезпечити комп’ютеризацію, обрати МІС та підключитися до електронної системи охорони здоров’я, отримати електронні цифрові підписи для закладу та лікарів

Привести матеріально-технічне забезпечення закладу у відповідність до Табелю технічного оснащення

 

Забезпечити надання ПМД у вихідні, свята та для заміни основного лікаря у відпустці, на лікарняному чи під час підвищення кваліфікації

Почати активне інформування та підписання з пацієнтами Декларацій про вибір лікаря первинної допомоги

Старт кампанії з вибору лікаря первинної допомоги розпочнеться з квітня 2018 року. До цього часу підписання Декларацій про вибір лікаря відбувається у пілотному режимі. Це зроблено для того, щоб лікарі мали час навчитися користуватися функціоналом медичної інформаційної системи, а також для тестування центрального компонента електронної системи охорони здоров’я.

Укласти договір з Національною службою здоров’я України

У січні буде оголошено конкурс на посаду голови Служби, і до липня НСЗУ буде утворена та розпочне роботу.

10.01.2018 р.

Прес-служба Міністерства охорони здоров’я

 

 

 

 

 

 

АКТУАЛЬНО

 

Правова допомога 

Пенсійне забезпечення

Вибори

Міжнародна інтеграціяУкраїни

Запобігання корупції

Відзначення пам'ятних та ювілейних дат

Голодомор

       Актуальні питання державної служби

 

 

СОЦІАЛЬНА СФЕРА

 

Соціальний захист


Медицина

 

Культура

 

Сім'я і діти

 

Освіта

 

 

 

 

ЕКОНОМІЧНА СФЕРА

 

Містобудування та архітектура

Підприємництво

 Енергоефективність

 Регуляторна політика

 Агросектор

 Бюджет

 Державні закупівлі

 Державна реєстрація

Чисте довкілля

 ЦНАП 

 

 

ОРГАНИ ВЛАДИ

 

Районна рада

Міська рада

Сільські ради

ХАЕС

Податкова

Поліція

Районний сектор ГУ ДСУ з надзвичайних ситуацій 

 

 

 

 

Центральні 

 органи влади

 

 

 

 Обласні

 органи влади

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________
© Ізяславська районна державна адміністрація, 2003-2018 роки
   вул. Незалежності, буд.2, м.Ізяслав, 30300,
e-mail: izyaslav_rda@izadm.gov.ua
 
  Розробка та підтримка: Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату Ізяславської районної державної адміністрації